Hier ook vrijwel alles, al is mijn zoon op het moment heel erg van 'wat de boer niet kent...', dus wil hij de nieuwe fruitsoorten (zomerfruit) in eerste instantie niet proeven. Gelukkig zijn de meiden alleseters.
Hier ook vrijwel alles, al is mijn zoon op het moment heel erg van 'wat de boer niet kent...', dus wil hij de nieuwe fruitsoorten (zomerfruit) in eerste instantie niet proeven. Gelukkig zijn de meiden alleseters.
En peer! Die staat niet in het rijtje maar vindt ze wel heel lekker. En de andere fruitsoorten nog niet geprobeerd, we bouwen het langzaam op.
Leuk! Die wil ik wel maken; maar welke 10 moeten er dan in? Andijvie Bietjes Bloemkool Bonen (sperziebonen, peultjes en snijbonen) Broccoli Courgette Paprika Peulvruchten (tuinbonen, doperwten, kikkererwten, capucijners, linzen, rode, bruine en witte bonen) Spinazie Wortel Dan doen we in winter wel een polletje met pompoen, kool, pastinaak en spruiten enzo.
Mijn zoontje eet eigenlijk al het fruit, behalve sinaasappels, pomelo's en mandarijnen (iets met de structuur denk ik?) en van kiwi vindt hij alleen de gele lekker. Verder een fruitsmuller, vooral dol op kersen, druiven, aardbeien en appel momenteel.
Oh bramen, aarbeien, frambozen en blauwe bessen plukt hij hier zelf uit de tuin haha. Vooruitlopend op de groente poll: alles behalve paprika (al vanaf het prille bijvoedingsbegin eet hij dat niet, ongeacht hoe ik het aanbied)
Hier eet hij tot nu toe alle fruitsoorten die hem aangeboden worden... Heb nog niets gevonden wat hij niet lust, gelukkig, want ik ben zelf ook dol op fruit, kan geen dag zonder en eet er eerder teveel dan te weinig van... Het meest gek is hij op abrikozen, pruimen en meloen...
Ik heb nog geen fruit ontdekt wat ze niet lusten. Ze hebben wel voorkeuren, maar uiteindelijk gaat alles er goed in. Favoriet: bosbessen, frambozen, mango en ananas. En bij zoonlief ook nog avocado; terwijl dochter gek is op steenvruchten die ze zelf mag afhappen (vooral wilde perziken).
'te zijn hier echte bessenkinderen...blauwe bessen, rode bessen, feambozen, bramen, kruisbessen vliegen er in, net als aardbei en kers. Kerstomaatjes ook. Appel zelden (eentje is er overgevoelig voor) en Ayaan alleen maar gebakken.
*kraak* Ananas, appel, banaan, bosbessen, mango, kiwi, (wilde) perzik, nectarine, peer, meloen, sinaasappel, mandarijn, frambozen, bramen, druiven. Hij blieft niet: aardbeien. En kersen heb ik nog maar één keer aangeboden en die weigerde hij.