welke fruitsoorten vanaf 4 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door simke, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Er staat dus ook in dat het voor 6 maanden niet nodig is. Dus waarom zou je het dan doen?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Wellicht dat sommige babies er wel echt aan toe zijn en gewoon nog honger hebben...

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Of omdat ze compleet verstopt zitten en fruithap kan helpen om het weer wat door te laten lopen.
    Dat is tenminste de reden waarom ik op aanraden van de arts fruithap ben gaan geven. Had al vanalles geprobeerd, extra water bij de fles etc., maar dat hielp niet echt. Tja, wie weet was het wel beter geweest te wachten tot 6 maanden, maar goed, ik zat ook met mijn handen in het haar en een kind wat totaal niet in haar knollentuin was, dus je moet wat.

Maar goed, even om op je vraag terug te komen, ik was begonnen met peer en appel. Eerst een paar dagen 1 fruitsoort om te wennen, dan de andere fruitsoort een paar dagen en als je dingen apart hebt geprobeerd en het valt goed, kun je ook fruitsoorten gaan mengen.
    Zou nog even wachten met vruchten als kiwi, sinaasappel etc.

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Onze dochtertje is 11 weken te vroeg geboren en mag met 4 maanden gewoon fruit en groenten van cb hebben.
    Ze krijgt nu al wel is een paar hapjes en krijgt ook door de laatste fles pap.
    En heerlijk vind ze het!

Je moet gewoon doen wat jezelf denkt het beste is voor je kindje

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe weet je nou al dat ze het heerlijk vindt als ze het met 4 maanden mag?

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Dat staat er toch in.. dat ik al wel is een paar hapjes geef

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar waarom doe je dat in vredesnaam?
    Je kind was heftig prematuur, wat al reden is om erg voorzichtig te zijn. Vier maanden is de absolute ondergrens voor bijvoeden (als het echt niet lukt om het tot 6 maanden uit te houden). Waarom ga je dan het lot tarten? Wat is er nou 'leuk' aan een hapje, als het wel eens helemaal niet goed zou kunnen zijn voor je kindje?

8. Sorry hoor maar in *** het is toch haar kind? Waarom moet je nou zo heftig reageren? :oops:

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omdat ik niet begrijp waarom iemand willens en wetens risico's met een teer kindje wil nemen.

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij?
    Ik krijg echt de kriebels van jou, je zult ongetwijfeld een hoop kennis hebben maar een beetje respect en een andere houding naar mama's toe die het op HUN manier doen zou jou niet misstaan dame!
    Het hele voedingsforum loop je vol te strooien met jouw adviezen en advies is prettig maar laat alsjeblieft het belerende betweterige vingertje maar achterwege! Eén keer zeggen tegen iemand dat je er anders over denkt is prima maar ik word hier echt niet goed van laat iemand in zijn waarde!
    Pff sorry ik moest het kwijt ik irriteer me hier echt mateloos aan...
    Er is al een discussie over dat er voor fv mama's zo weinig advies en begeleiding is, is er eindelijk een forum waar je je vragen kunt stellen word je ook nog verbaal afgemaakt én veroordeeld door iemand...daar zitten we ook echt op te wachten...*zucht*

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Je mag toch wel ergens naar vragen als je iets niet begrijpt? Ik snap niet waarom er weer zo fel gereageerd moet worden...

12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Omdat iedere mama en iedere baby verschillend is. Iemand vraagt hier advies en maakt vervolgens de keuze om te doen wat zij goed acht, ook al is dat niet volgens de 'regels' van sommige mensen hier en vervolgens word er gedaan alsof ze haar kind iets verschrikkelijks aandoet. Doe even normaal zeg, we weten nu wel dat je beter pas kan beginnen met bijvoeden vanaf 6 maanden maar ieder maakt zijn eigen keus en we zijn verdorie allemaal volwassenen hier, er hoeft niet STEEDS gewezen te worden op 'de feiten en de risico's '
    Ik zal je wel vertellen door types zoals dirksmama word de drempel om hier advies te vragen over flesvoeding steeds hoger, je word verdorie gewoon veroordeeld als je iets doet wat niet in haar straatje past.
    Maar misschien wilde ze dat als lid van de pro-borstvoedingsclub misschien ook wel?
    Ik ben er klaar mee, respect is hier ver te zoeken voor de fv moeders die zich niet aan de (steeds weer verschillende) regeltjes houden.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee niet iedereen weet dat.

En sommige dingen zijn heel moeilijk voor te stellen, dat heeft niet veel met respect te maken, maar met een andere visie op een aantal zaken van mijn kant.

14. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Geloof me, sinds hier bepaalde mensen op het forum zijn weet wél iedereen dat.
    En iedereen mag een andere visie hebben, tis maar net hoe je die visie overbrengt.

15. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Goed zo Roelie!

Fijn hoor, dat er zoveel solidariteit onder moeders is... Maar niet heus. We weten toch allemaal hoeveel zorgen en keuzes en beslissingen er bij komen kijken als je een kindje hebt gekregen? Iedereen wil het beste voor z'n kind, ookal geeft niet iedereen BV. En dat niet iedereen zo nauwkeurig op de hoogte is van alles wat er op cb's en in boeken wordt vermeld, lijkt mij een goede zaak, want de bemoeizucht is natuurlijk helemaal doorgeslagen in onze maatschappij. Ik vraag me echt af wie sommige mensen wel niet denken dat ze zijn om zo'n belerende toon aan te slaan tegen mensen die ze niet eens kennen.

Trouwens, ik heb nog nooit ellendige verhalen gehoord over kinderen met wie het helemaal mis is gegaan ofzo. Sommige kinderen worden allergisch (is niet bewezen waar dat door komt), dat is inderdaad erg jammer, maar j emoet toch wat als je bijvoorbeeld geen BV kunt of wilt geven.

En ondanks dat hij ongetwijfeld 6 maanden BV krijgt, heb ik toch wel medelijden met Dirk...

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wie zegt dat ze teer is.
    Ze is niet van zout hoor.
    En neem helemaal geen risico's.
    Risico nemen is met haar uit een vliegtuig springen.

Heb je zelf iets over gehouden aan dat je moeder je eerder dan 6 maanden groenten en fruit heeft gegeven?
    Je kan wel bij cb gaan werken.
    Met je advies en het beter weten.
    Maar elk cb zegt weer andere dingen.

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ Lenthe

En wie zegt dat als je nu iets geeft waar ze allergisch voor zijn dat dat met 6 maanden niet is.
    Misschien als Dirk straks appel eet hij wel allergisch er voor is en als hij het met 4 maand gehad had ook.
    Maar ja dat zal ze nooit weten natuurlijk.

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat wil ze niet weten, want dan kunnen wij haar daar "over aanspreken" :D

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811