Hi allemaal, Mijn zoontje is morgen 8 maanden en heeft tot nu toe altijd alleen bv gehad. Sinds 6 maanden zijn we begonnen met bijvoeding. Nu krijgt hij bij boter en volle kwark een soort rode uitslag rond zijn mondje met wittige puntjes. Dit s na een half uur ongv weer weggetrokken. Zelf vroeger allergisch geweest voor koemelk, eczeem etc. (Zoontje ook eczeem) Nu over de bv; om verschillende redenen besloten af te gaan bouwen. Nu ik eindelijk dit voor mij besloten had heb ik hipp opvolgmelk gekocht. Net zijn eerste flesje gegeven en wat blijkt; op zijn gemorste kinnetje weer rode uitslag en ook in zijn elleboog (gemorste melk?) Verder geen krampen oid dus lijkt alleen te reageren op zijn huid. Toch wil ik natuurlijk andere melk gaan geven. Iemand ervaring of enig idee of het echt koemelkallergie of misschien alleen intolerantie? Zou geitenmelk een idee zijn? Misschien heeft iemand de zelfde ervaringen?
Geitenmelk schijnt minder belastend te zijn maar kan toch ook reacties geven..Je zou eventueel pepti voeding kunnen proberen. Kijken of dat voeding is die voldoende bewerkt is. Is denk ik beide een kwestie van kijken wat de reactie is. Vervelend zeg!Heb je wellicht nog een voorraadje in de vriezer die je nog kan geven?
Mijn mannetje kreeg ook rode uitslag. Ook eczeem en zeer gevoelig huid. Wij dachten ook aan koemelk allergie, reageerde echt heftig op yogurt, rode uitslag rond om zijn mond met heel veel krabben. Met 9 manden laten testen (bloedtest en een uitloktest met fv) en wat bleek hij had gewoon een gevoelig huid. Nu drinkt hij gewoon koemelk. En nergens meer last van. Maar ja als jij al een koemelkallergie hebt gehad kan het best erfelijk zijn. Dus ik zou altijd zeggen ga naar je ha.
Thnx voor de reactie. Inderdaad lijkt het alsof vooral zijn huid erop reageerd want als ik wat roomboter door zijn groente doe dan heeft hij nergens last van. Maar goed het was erg zielig hoe hij er net uitzag zo helemaal onder de bulten. Ga inderdaad eens kijken of geitenmelk iets is of heb ik al bedacht nog even de bv door te zetten. Helaas niet super veel voorraad.. dus daar moet ook aan gewerkt worden
Geitenmelk is lichter verteerbaar, maar lijkt qua eiwitten erg op koemelk. Kindjes die reageren op koemelk, reageren dus vaak ook op geitenmelk. Pepti is fv met verknipte koemelkeiwitten, dus dat zou een andere optie zijn.