niet teveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Gup1982, 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Ik geef Dani nu weer 6 flessen met 135cc ipv 5 met 165cc want volgens mij bevalt dat beter voor hem dan ineens een grote hoeveelheid, maar ik vroeg me af of dat niet te veel flessen zijn of mag een baby van 2 maanden nog 6 flessen hebben.
    En geef ik hem nu niet teveel?. Ik gok dat hij nu dik 5 kilo is.

groetjes

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn mannetje krijgt 5 flessen van 165 ml, maar hij slaapt dan ook na zijn flesje van 22.30 tot ongeveer 06.30 uur. Overdag is het dan handiger om 5 flessen te geven.

Als jij je mannetje 6 flessen geeft, krijgt hij dan 's nachts ook een voeding?

Qua hoeveelheid moet het niks uitmaken, want 6 flessen van 135 is ongeveer hetzelfde als 5 flessen van 165, dus dat is het probleem niet. Als je mannetje doorslaapt, dan denk ik niet dat het verstandig is om overdag 6 flessen te geven.

Groetjes Saskia

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    als je kindje het daar beter op oet en er tevredener mee is hoef jij je geen zorgen te maken hoor! als je maar onder de 1lttr kunstvoeding blijft per dag...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd is 6 flessen absoluut niet veel. 7 of 8 flessen op deze leeftijd kan ook nog heel goed. Hou wel de hoeveelheid per fles in de gaten. Om te bepalen hoeveel je ongeveer per fles moet geven heb je het volgende sommetje:

115 (max 150) x gewicht : aantal flessen = inhoud per fles.

Je mag niet over het maximum van 1 liter per dag heen komen.

Een baby van 6 kilo die 6 flessen krijgt moet dus tussen de 115 en de 150cc per fles krijgen.

De meeste kinderen doen het beter op meerdere kleinere flessen per dag i.p.v. maar een paar keer per dag een grote plens.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Hier adviseren ze 150 ml per kilo lichaamsgewicht per dag, dat is het gemiddelde. Sommige baby's kunnen met wat minder en sommige willen weer wat meer, geen probleem volgens het CB hier. Mijn zoontje heeft toch echt geen genoeg aan 115 ml per kilo lichaamsgewicht, dan denk ik dat hij elke 2 uur wel honger gaat hebben!

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina