vegetariër, B12/vis

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Maderieke, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Aangezien je hier ook vragen over voeding voor jezelf mag stellen, komt hier mijn vraag:

Ik ben vegetariër en ruim 4 weken zwanger. Nou eet ik dagelijks een vleesvervangend product (soms op brood, maar bijna altijd bij de avondmaaltijd). Ook slik ik 'davitamon mama plus' met 50% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid B12.
    Krijg ik zo voldoende vitamine B12 binnen? Of kan ik ook nog vitamine B complex erbij slikken? (Die heb ik nog in huis, omdat ik die en foliumzuur slikte voordat ik zwanger was)

Nog een vraagje over goede vetten in vis: in 'davitamon mama plus' zit visolie toegevoegd. Is dat voldoende? Of is het beter om vis te gaan eten? (Eet ik als vegetariër ook niet).

Alvast bedankt voor de te nemen moeite om mijn vraag (vragen) te beantwoorden!

Groet,
    Maderieke

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het belangrijkste is variatie.
    Eet voldoende brood, granen, peulvruchten, zuivelproducten, eieren en kant-en-klare vleesvervangers, zoals ei, tofu, tempé of noten. Wanneer je daarnaast ook een vitamine preparaat gebruikt dat voor 50 procent voorziet in de behoefte aan vitamine B12, dan is dat prima. Je hoeft niet perse zelf vis te eten, visolie is ook goed.

Groetjes eveline

3. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Ok, duidelijk! Bedankt voor het antwoord!
    Groetjes, Maderieke

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina