Welke gebeurtenis of ervaring heeft jou veranderd

Discussie in 'De lounge' gestart door Lellebel35, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Anderhalf jaar lang mishandeld te zijn door mijn ex heeft mij gemaakt zoals ik nu ben...
    Afstandelijk, hard en ook naar anderen toe en onzeker.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het plotseling overlijden van mijn moeder op mijn 15e paar jaar later overlijden van mijn vader, 2 huilbaby's verder heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben

Ik zit nu ook in therapie en dat helpt al een stuk

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Het overlijden van ons zoontje tijdens de zwangerschap, een hoop dingen waar ik me eerst druk om kon maken doen me weinig meer. Ik geniet nog meer van het leven dan ik al deed omdat ik weet hoe snel het afgelopen kan zijn maar ook hoe snel je van heel gelukkig naar heel verdrietig kan gaan.

Dit gevoel begon al tijdens de ziekte van mn vader maar is nu dus nog sterker geworden.

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

De geboorte van onze kids

Brief van mijn moeder uit het niets waarin ze het contact verbrak en de meest idiote dingen naar mijn hoofd slingerde

Meest ingrijpende, waardoor mijn kijk op het leven totaal veranderd is, is de geboorte van het zwaar gehandicapte en uiteindelijk overleden kindje van mijn beste vriendin

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik heb nog niet veel ervaringen die mij echt compleet veranderd hebben. Wat ik nu kan opnoemen:

- mijn bekering tot Jezus Christus; sindsdien is mijn denk- en handelswijze en beeld van de wereld compleet veranderd.

- de geboorte van mijn dochter; nooit had ik gedacht dat zo'n lief klein meisje mij zoveel stress en tegelijkertijd zoveel geluk en liefde kon bezorgen. :)

6. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    De geboorte van onze zoon. Het heeft even geduurd voor we ouders werden en na zijn geboorte kwam ik erachter dat alles wat ik daarvovoorkwam uit het gemis en het grote verdriet. Ik blijk dus helemaal geen workaholic te zijn terwijl ik tot de dag voor de geboorte 40 uur per week werkte....een shock voor mij en mijn omgeving :)

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

De diagnose waterhoofd bij mij en de daarop volgende operatie. Ik zal nooit vergeten toen ik voor het eerst op 1 been kon staan :)

Het overlijden van mijn petekindje

En bovenaan staat de geboorte van mijn dochter, ik had nooit verwacht dat dit zo'n impact zou hebben.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Gepest worden tijdens de puberteit.
    Alcohol- en slaapmiddelenmisbruik van m'n moeder (wat nu nog gaande is), en daarbij horende schreeuwpartijen etc...
    De relatie met mijn vriend, en 'stiefmama' worden.
    En de geboorte van mijn kleine meid. :)

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Het scheiden van mijn ouders
    het leven met mijn broer
    Het verliefd worden op een 21 jaar oudere man
    de mmm
    En natuurlijk de zwangerschap en geboorte van mijn 2 geweldige kids

10. Jel

Jel Niet meer actief

Negatief veranderd:

- De scheiding van mijn ouders toen ik 9 jaar was.
    - Het pesten op school van groep 6 t/m de 3e klas.
    - Het overlijden van mijn *dochter in januari 2011.

Positief veranderd:

- Getrouwd zijn.
    - De geboorte van onze dochter afgelopen oktober.

En ik vergeet vast een heleboel dingen, maar dit zijn de belangrijkste gebeurtenissen in mijn leven geweest.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Er zijn een aantal, vooral nare gebeurtenissen (verwaarlozing vroeger, scheiding ouders, mijn ongeluk, breuk met schoonouders, overlijden van mijn oma) die mij hebben gemaakt zoals ik nu ben en ik kan zeggen, ik ben er trots op!

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vooral positief: het afgelopen jaar met een onverwachte zwangerschap die veel vedriet meebracht maar waar ik ontzettend van heb genoten,heel bewust.
    Daarna de geboorte van onze zoon wat een bijzonder kindje is.

Ik leef tegenwoordig bij de dag, weet nu dat piekeren geen zin heeft en ik probeer te genieten van alles wat we meemaken, ook al is het iets verdrietigs wat toch positief gekeerd kan worden.

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    het moment dat ik doodziek in het zkh lag en ik vroeg om een spuitje en dan bedoel ik niet verdoving maar om er een einde aan te maken. heb daarna nog een hartstilstand gehad en uiteindelijk gelukkig het allemaal overleefd. maar het zet je zo aan het denken hoe fijn het is dat je iedere dag meemaakt hier. en dat het ook zo maar ineens voorbij kan zijn.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Positief:
    De geboorte van onze twee meiden en ons huwelijk.

negatief:
    mijn vader en moeder die binnen een maand allebei kanker bleken te hebben.
    Het ontwikkelen van PE tijdens de zwangerschap van Fien.

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Negatief en positief: T hele IVF traject.

Ben echt depressief geweest, en zag nergens geen lol meer in.
    Des te meer dat ik nu geniet van t leven,met mijn man en met Beer!

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Op mijn 17e een jaar als foreign exchange student naar de VS. Geweldig jaar als senior op een Highschool gehad en een fantastische gastfamilie!

Tot die tijd was ik een stil grijs muisje, door die ervaring ben ik helemaal los gekomen.

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    De zwangerschap en geboorte van Chloe! Mijn vriend en ik kenden elkaar 4 mnd toen ik zwanger was, mijn leven daarvoor was compleet anders en moest erg wennen aan ineens een gezin te hebben, ben supergelukkig maar het heeft me wel een ander mens gemaakt, logisch ook want je leven veranderd van de een op andere dag:D

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mislukte emigratie naar Australiƫ in 2009.Alles wat mis kon gaan ging mis en ik stond er alleen voor.
    Realiseerde me in het vliegtuig terug naar NL dat mijn leven alles was wat ik niet wou.Heb daarna alles veranderd zoals ik het wel wou en het wordt steeds beter :)

19. Within

Within Niet meer actief

De mishandeling door mijn vader en de daarop volgende scheiding van mijn ouders toen ik 9 was.
    Daarna nooit meer een stabiel leven gehad en dat begint nu langzaam te komen met als grootste wonder ons ongeboren zoontje.

20. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Het overlijden van mijn broer in 2007 en alles wat daarvoor en daarna is gebeurd met zijn ex.
    Ik haat haar nog steeds. Ook al is ze het niet waard..
    Dat heeft alles veranderd in mij. En ik moet er zelf iets aan doen om mij weer gelukkig te voelen, maar die stap durf ik niet te zetten.

Deel Deze Pagina