Hallo allemaal, Ik vroeg mij af hoe een ovulatietest werkt? Wanneer begin je ermee en hoe werkt het?? Alle tips zijn welkom ik ben echt helemaal onbekend hiermee! Voor ik aan de pil begon voelde ik altijd mijn eisprong, maar ik wil Nu graag mijn vermoedens bevestigen. Ik weet natuurlijk niet of ik het weer gaan voelen...
Hoi Klein, ik ben zelf niet zo een expert met testen maar ik weet wel een klein beetje. Als je een regelmatige cyclus heb begin je te testen op een bepaalde dag na je menstruatie. Alles staat meestal keurig net in de bijsluiter vermeld. Ik heb b.v. een cyclus van 31 dagen dus begin ik te testen op dag 12. Ik begin de dagen te tellen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie (3-4-2013), dus begin ik te testen op 14-4-2013. Ik ga door tot een positieve ovutest, die dag doe ik er meerdere testjes voor de zekerheid. Heb je een onregelmatige cyclus, dan begin je meestal zes tot negen dagen na de eerste dag van je menstruatie met testen. Nogmaals, in de bijsluiter (en vaak ook online) staat alles heel duidelijk uitgelegd. Welke testen wil je gaan gebruiken? Op het forum kan je tonnen info vinden over verschillende testen. Ik gebruik zelf nu voor de tweede keer clearblue digitaal maar deze zijn wel erg duur. Voordelen: je mag ochtendurine gebruiken en je hoeft niet te turen naar een streepje. Je krijgt een smiley of niet. Wat veel dames doen is testen met goedkopere testjes en als ze een positief resultaat hebben die dag ook nog een clearblue digitaal ter controle.
Dankjewel!!! Ik wist niet dat de bijsluiter zo duidelijk was, had dit ook niet echt bestudeerd in de winkel Ik lees veel goede berichten over sensitest, die kun je nog een x proberen voor een klein prijsje! In de winkel zijn ze wel behoorlijk prijzig
Ik gebruik al lange tijd testen. Ik heb zelf een regelmatige cyclus en gebruik ze eigenlijk oor de zekerheid. Bij mij werken sommige testen niet. Dus als je de piek niet vind, probeer dan een ander merk. Ik gebruik de digitale van clear blue. Wel duur, maar werken goed.