Ons kaartje hebben we helemaal in het fries gedaan. Gedichtje: Mem droech my njoggen moanne lang. Se waard der somtiden wekker fan. Mar no bin ik berne en kin ik ús heit ek ris jenne. Aankondiging naam: Grutsk en wiis binne wy mei de berte fan ús soan. Tekst voor kraambezoek: Wolle jo komme foan in poppeslok, doch dat dan net op e gok.
Wij zijn voor onszelf ook niet zo van de geboortgedichtjes. We hadden een zin: "Alles is liefde voor iemand zoals jij"
ik zelf had ik mijn kaartje staan Wat ooievaar niks ooievaar gewoon je weet wel... en toen werd ik geboren en bij mijn eerste pretpark baby (papa en mama hebben elkaar op het werk in een pretpark ontmoet) 'zo blij als een kind in een pretpark, zijn wij met de geboorte van onze dochter" en de 2e word "na een 9 maanden lange rit, mocht ik dan eindelijk uitstappen... om samen met mijn gezin op de wereld lol te trappen"
Op deze wereld zijn wij bij elkaar gekomen, En die liefde vermenigvuldigd zich, dankzij jou mijn werelds kind. (vanuit biologische vader half surinaams, maar mijn vriend, die ook papa wordt voor haar komt weer uit kenia en ik uit nl en heb ook indonesische achtergrond van mijn moeder die half is) en in het engels voor op ander kaartjes die ik naar buitenland stuur: In this world we come together, We have chosen for each other. And that love is multiplied, to this worlds child
Wij zijn niet zo hee erg van de gedichtjes. (Hoewel ik het in bijzondere situaties wel heel toepassleijk vind. Ik vind die van jou prachtig, Winnie. Het is triest dat je papa op deze manier moet noemen, maar je doet het op een mooie manier.) Wij hadden "Om een lang verhaal kort te maken; ik ben er."
bij de eerste: Het leven dat ons als maanden boeide, en ongezien als wonder groeide. Is in ons midden toevertrouwd, door God die van zijn kinderen houdt. Bij de 2e dochter: Jij kwam niet gepland in deze tijd, maar ook niet als een speling van een lot. Jij kwam op jouw exacte tijd, in het tijdschema van onze god. En op beide kaartjes voor het bezoek neergezet onderaan: wilt u .... komen bekijken? Gezellig! Iedereen belt toch wel vantevoren. misschien wel een apart gedichtje voor onze tweede dochter, maar we waren overdonderd dat ik zwanger was. het past bij haar. Ze kwam op haar tijd. En we vonden wel dat we op dezelfde toer door moesten gaan kwa 'geloofstekst'
verre landen zijn bijzonder maar het allergrootste wonder is nu heel dichtbij want dat wonder dat ben jij wij waren aan het negin van de zwangerschap in australie geweest en bij de 2e: welkom op de wereld lief!
Van een wolkje vielen traantjes, Van twee engeltjes lief en klein, Ze waren van blijdschap en van liefde, Maar ze hadden er zo graag bij willen zijn. Wij zagen de traantjes vallen En lieten naar boven horen, Lieve Yaël, lieve Sem, Jullie broertje is geboren! Wonderen bestaan! Helemaal compleet met een mooi zacht velletje, Wilt u komen kijken, dan liever na een belletje.
nu staat er 9 maanden in mama's buik eindelijk geboren hij is nog heel erg klein maar laat zich al flink horen 10 vingertjes , 10 teentjes ik heb ze geteld mijn kleine broer mijn grote held ! kusje van je zusje A....
een gehusseld van allerlei teksten die al bestaat : het wordt waarschijnlijk bij ons: (we gingen nogal vaak op vakantie) LINKS Vele landen zijn bijzonder Maar het allergrootste wonder is nu heel dichtbij, want dat wonder dat ben jij! Welkom kleine vent, het is geweldig dat je er bent! rechts Superblij en trots zijn wij met onze zoon ... **** geboren op ... 2012 , om ... uur Hij weegt... gram en is ,.... cm lang namen van ons en adres Wil je *** komen bekijken op dit nummer kun je ons bereiken: 06-... Wat vinden jullie ervan?
Bij onze zoon hadden we: Wij vinden jou 100 op de schaal van lief. Dit is een regel van een gedicht van Dolf Janssen Dolf Jansen Bij onze dochter willen we: De liefste kindjes worden geboren in mei. Dat klinkt een beetje om te kotsen Maar mijn (half)broer is terminaal en dit is het eerste wat hij tegen ons zei toen hij het nieuws van de zwangerschap hoorde. Hij is namelijk ook in mei jarig . Zelf houden we niet van gedichtjes. Dus 1 regel moet voor ons voldoende zijn.
Anias: maar je zoon is niet in mei gebore? Zo nee,is het dan niet raar om van het volgende kind te zeggen dat hij/zij de liefste is?
@laurie, ik begrijp je vraag maar... Nee hoor, onze vrienden en familieleden weten echt wel waar dat vandaan komt. Daarbij staat de naam van mijn (half)broer er bij. Natuurlijk is mijn zoon net zo lief als mijn dochter, geen mens die daar aan twijfelt . Ik wil mijn (half)broer gewoon terug zien op dat kaartje. De komende periode moeten we afscheid van hem nemen en de komende periode krijgen we er een nieuw leven bij. Dat hebben wij voor ons (en onze familie) samengevoegd met deze uitspraak en grap waar hij zo bekend om staat.
Bij Rick: Na bijna 9 maanden mijn mama schoppen, heb ik besloten hiermee te stoppen. Nu ga ik met wat kreten slaken, fijn mijn papa wakker maken. Bij Maaike: Na 9 maanden binnenpret, werd ik op de wereld gezet. Zoals jullie op de voorzijde kunnen zien, ga ik luisteren naar deze naam...... misschien. Bij Sven: Mijn broertje is een bengel, mijn zusje een engel. Wat ik zal worden, kan nog niemand weten. Maar zeker is dat ik geboren ben op 27 april 2010 en dat ik Sven Maikel Daniël zal heten. Sandy
Wij gaan op het kaartje zetten; De oogjes van Nienke stralen als zij jou een kusje geeft en aan iedereen verteld dat ze nu een broertje heeft. Over de tekst voor kraambezoek zijn wij nog in discussie.