Baby 8 weken wil niet op de buik liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nora25, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Vorige week ben ik bij het cb geweest. Daar adviseerden ze om met mijn zoontje van 8 weken het buikliggen te oefenen. Dit om zijn nekspieren te oefenen. Ik probeer dit, maar meestal raakt hij in paniek. Wat zouden jullie doen? Eventueel tips? Maar ook: vinden jullie dit nodig bij een baby van 8 weken? Het kwam bij mij een beetje over alsof het heel slecht was dat ik dit nog niet zo veel met hem gedaan had. Als we hem op schoot hebben, kan hij trouwens wel een tijdje zijn hoofdje overeind houden. En op zijn rug in de box vindt hij geweldig. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie ervaringen zijn.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier was het ook zo. We zijn echt buikligging gaan doen vanaf 3 maanden, maar eerder is inderdaad beter. Bij ons waren we wat laat doordat ze inderdaad paniekerig was en wij niet wisten wat te doen.

Maar ik had een speelkleed liggen met zo'n rups erbij, stom dat ik dat vergeten was! Die kun je dan onder de borstkas leggen, onder de oksels met de armen naar voren.

Zo het steeds enkele malen per dag kort (!) gedaan. Beetje jammeren mocht wel even, dan maakte ze zich boos waardoor ze haar hoofd op kon tillen.
    Het ging vrij snel toen met de ontwikkeling. Ze was er na enkele weken aan gewend.

3. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ik lees even mee, want hier precies hetzelfde met onze zoon van bijna 8 weken.

4. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Misschien kun je hem er geleidelijk aan laten wennen door hem tegen je aan te houden (buik tegen buik) en dan zelf steeds iets verder onderuit t e zakken, tenzij hij horizontaal meteen goed vindt natuurlijk. Dan kun je op je rug gaan liggen met hem op je buik. Zo is het voor hem misschien minder onaangenaam/eng/onwennig.

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hier was het eerst ook huilen. Kreeg de tip om haar de oppervlakte te laten blijven voelen tijdens het omrollen. We leggen haar nu minimaal 1 maal per dag op haar buik in de box. En het gaat al heel goed. Ook ligt ze vaak op haar buik op mijn buik, dan traint ze haar nekspieren ook.

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter vond het ook vreselijk! We bleven het proberen maar elke keer huilen. Pas bij 3 maand ofzo, misschien wel 3,5 ging het beter...en nu is ze 6,5 maand en rolt ze continu naar haar buik en is er niets meer aan de hand.
    Ik zou me er dus niet druk om maken, af en toe blijven proberen en dan komt het met de tijd vanzelf wel

7. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Mijn dochter vind het ook niet zo leuk en is nu 11 weken. Ik ben er ook pas sinds kort mee begonnen. Ze spuugde telkens toen ik haar op haar buik legde, dus probeer het nu weer..

8. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Als je een opgerolde handdoek onder de oksels legt hoeven ze minder hard te werken en kunnen ze wat meer van de wereld zien. Ons zoontje vond het dan wel leuk, zonder handdoek zat hij met zijn neus op het boxkleed en vond hij er niets aan. Hij is nu 10 weken en inmiddels sterk genoeg in zijn nek om ook zonder handdoek wat te kunnen zien voor zich :)

9. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Wij moesten door de eczeem 2 keer per dag het hele lijfje insmeren. Dus moest ze vanaf een week of 10 2 keer per dag op haar buik. Dat was groot verdriet. Maar na een tijdje ging het beter en sinds ze kan draaien (met precies 3 maanden) ging het erg goed. Korte mopper tijd hier dus.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier het oefenen inderdaad vooral korte momentjes tijdens het insmeren (gewoon met bodylotion/olie) na het badderen. Echt langere tijd op de buik komt wel als ze zelf kunnen rollen.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Op advies van de kraamzorg oefende wij elke dag heel even vanaf de geboorte. Maar ze vond het ook helemaal niks en dat heeft best lang geduurd. Nu is ze aan het tijgeren en gaat het goed, maar daarvoor wilde ze ook nog niet lang op haar buik. Ik zou elke dag heel even proberen, maar als het niet gaan, dan zou ik me er geen zorgen om maken.

12. Mikhna

Mikhna Lid

4 jul 2011
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochter vond het ook echt 10x niks. In het begin wel eens geprobeerd, maar al snel mee gestopt omdat ze dan gelijk ging huilen.

Op een gegeven moment overwint ze het vanzelf en voor je het weet rolt ze je hele bed heen en weer. Ze is ook laat begonnen met kruipen, we dachten dat ze het hele kruipen en tijgeren zou overslaan maar nu kruipt ze razendsnel de hele kamer door en loopt ze ook nog langs de tafel en bank.

Ik zou me er dus niet al teveel zorgen over maken. Ieder zijn eigen ontwikkeling in de eigen tempo. Komt helemaal goed joh.. Ik heb dat ook meer losgelaten en dat voelde zij misschien indirect ook wel (minder pressure zeg maar ;))

13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik heb niet echt geoefend met hem. Na de geboorte had ik mijn zoon vaak op mijn buik liggen. Vond het fijn, en zo was hij met 3 maanden al sterk in de nek.

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Onze kleine meid is deze week 9 weken. Ik oefen ook een beetje met buikliggen, maar meestal vind ze het niks. Moet het doen als ze in goed humeur is, maar dan kan humeur ook zo opeens omslaan en zit ik daarna hele poos met een krijsend kind. Nu durf ik het niet meer zo goed...
    Maar wat ik hier zo lees zijn sommige kindjes er wat later aan toe en komt het vanzelf goed. Dus daar vertrouw ik dan maar op!

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier ook drama. Heb het 3x geprobeerd en daarna gestopt. Ze begon met draaien bij 3.5 maand, en kon het helemaal zelf met 4 maanden. Vanaf toen de hele dag op haar buik:)

16. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook in de kraamweek al begonnen op advies van de kz. Nu heeft tibbe al best een sterke nek, wil alles zien. Op z'n buik liggen vind ie niet heel leuk maar houd het steeds langer vol. Dit begon met misschien een minuutje per dag maar kan ie nu steeds langer. Zodra hij gaat mopperen draai ik hem om zodat hij niet te gefrustreerd raakt. Als ik hem tegen mijn schouder houd zoals bij boeren houdt hij ook z'n hoofdje omhoog en traint hij zijn nek.
    Het cb gaf idd ook als advies met op de buik liggen om een opgerolde handdoek onder z'n oksels te leggen zodat het minder energie kost en een leuk speeltje voor hem om te motiveren te kijken.

17. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Oohhh drama was het altijd bij mn dochter! Cb boos.. helaas maar ga mn kind niet steeds op de buik leggen en dan laten krijsen als een gek! Uiteindelijk komt het heus wel toch.. en kruipen was ze ook heel laat mee (13 mnd) omdat ze gewoon nooit graag op de buik heeft gelegen en nog steeds niet, nu 2 jaar..
    Mn zoontje (1 mnd) nu gaat er iets beter mee om gelukkig, maar nog niet toppie..

18. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Vind het maar pesten hoor als ze het echt niet leuk vinden. Mijn dochter huilde heel veel, reflux opstopping onrust. Op haar buik vond ze echt niet leuk. Heb het dus ook niet gedaan. Ga echt niet een kindje die het moeilijk heeft en even niet huilt pesten en op haar buik leggen om het zo weer te laten huilen. En ze kan hier gewoon alles hoor. Voelt het niet goed, lekker niet doen zou ik zeggen.

19. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Leuk om alle ervaringen te lezen. Ik ben dus niet de enige! Ik probeer het u elke dag ook een paar keer. En alleen als hij goed in z'n vel zit. En met een speeltje dichtbij. Vandaag leek hij het voor het eerst leuk te vinden.

Deel Deze Pagina