middag slaapje overslaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mandiie, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    hallo mama´s en papa´s

mijn zoontje is nu bijna twee en heeft echt geen zin meer in zijn middag slaapje.... hij barst gewoon van de energie! hoe zit dat bij jullie kindjes doen ze hun middag slaapje gewoon nog kurig elke dag? zo graag antwoord willen krijgen van ouders met kindjes van de zelfde leeftijd.

bedankt!

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Hier een meisje van net twee die hem de laatste twee weken ook geregeld overslaat.. Maar einde van de dag wel knalrode wangen en overactief van vermoeidheid.. Nu ligt ze toevallig na een uur keten toch te slapen.. Hopen dat ze dat komende tijd weer even volhoudt...

3. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    zijn er nog meer mama,s of papa,s die dit herkennen?

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik herken het niet. Mijn meisje is bijna 21 maanden. Ik zie wel dat ze wat minder lang slaapt.

5. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Onze zoon begon vlak na zijn tweede verjaardag ook met regelmaat zijn slaapje over te slaan. Tijdens mijn zwangerschapsverlof van onze tweede was ik zelf erg moe. Ik ging toen in bed liggen en nam hem mee en dan sliep hij vaak wel een uurtje. Dit doet hij nu nog, maar niet iedere dag.
    Als hij niet slaapt is hij aan het einde van de middag wel erg moe. Slaapt hij in de middag langer dan anderhalf uur dan is hij in de ochtenden weer heel vroeg wakker, een beetje zoeken dus naar een goede tussenweg

6. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Mijn zoon van 21 maanden slaapt nog steeds iedere dag een uur of 1,5/2. En mijn dochter van 3,5 slaapt nog ongeveer 4 keer per week in de middag. Ben toch wel erg blij ,et deze luxe! :D

7. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het sinds 2 weken over bij dochterlief.
    Ging alleen maar liggen krijsen en vervolgens 's avonds ook en tot 21.00/21.30 uur wakker.

Nu wordt ze rond het avondeten wel moe en wat lastiger, maar gaat 's avonds rond 19.00/19.30 uur prima slapen.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ons zoontje is wat ouder, maar heeft al eden tijdje dat hij regelmatig vindt dat slapen niet nodig is. Meestal valt hij uiteindelijk toch wel in slaap. Dus als je kindje niet hard gaat huilen zou ik hem gewoon naar bed brengen en dan maar afwachten. Er staat geen speelgoed op zijn slaapkamer dus heb het idee dat hij in elk geval een beetje rust.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Sinds dat ie bijna twee is het erg wisselend met de middagslaapjes, van niet slapen tot 2.5 uur slapen...hoeven we niet weg dan leg ik 'm wel altijd op bed, hij kan zich ook makkelijk een uur vermaken zonder te slapen en slaapt ie niet dan doet ie soms wel rond 17 uur op de bank een powernap.

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Hier dinsdagmiddag twee uur geslapen.. Gister 06.15 wakker :O
    Vanmiddag weer twee uur geslapen en ze was net om 20.00 nog wakker.. Normaal gaat ze om 19.00 zonder een kik geven slapen..

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zowel mijn oudste als jongste begonnen ergens voor hun 2e verjaardag hun middagslaap te weigeren.. Alleen bij de oudste ging dat niet echt lekker, hij was dan vanaf 3 uur chagerijnig en kreeg er geen avondeten meer in. We hebben hem toch elke middag in bed gestopt en na een week (met genoeg gebrul) sliep hij toch weer in de middag. Nog tot hij 3,5 was.

De jongste kan er echter wel goed tegen. Hij sloeg vanaf 1,5 af en toe eentje over. En nu voorbij de 2 steeds vaker, we kijken elke dag hoe het uitkomt. Soms kan hij niet slapen ivm uitstapje op psz, andere dagen heeft hij weinig zin. Vandaag was hij wel moe, maar heeft een uurtje op zijn kamer gespeeld. Daarna toch maar naar beneden gehaald en prima humeur tot 7 uur..

Hier was de jongste bij elke overstap naar een slaapje minder ook echt vroeger dan zijn grote broer. Het is nou eenmaal niet zo'n slaapkoppie blijkbaar. Als het maar gezellig is, vind ik het wel best..

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier meestal nog maar 1 keer pw dat hij ff een uurtje ligt.

13. mandiie

mandiie Lid

14 sep 2012
    75
    0
    0
    turkije, kusadasi
    dank jullie wel voor de reacties! ik leg hem inderdaad wel gewoon elke dag nog in bed. maar slaapt gewoon niet. hij barst gewoon van de energie geen idee waar hij het vandaan haalt! haha. gelukkig is hij altijd vrolijk!

Deel Deze Pagina