Via mijn werkgever kom ik in aanmerking voor een laptop met een bruto regeling. Eventueel kan ik voor aanschaf ook bovenwettelijk uren gebruiken, dat heeft niet de voorkeur. Nu wil ik graag weten wat mij zoiets netto per maand gaat kosten. Hoe reken ik dat uit? Iemand verstand hiervan? Ik verdien ongeveer 320000 per jaar en de laptop kost 600 euro. Wil iemand hiermee helpen?
Als je het mij vraagt gaat de 600 euro van je bruto loon af, en wat overblijft, DAAR krijg je dus netto over betaald. Dus stel... Je krijgt 2000 per maand bruto. Dat zou nu dan 1400 bruto worden. Dus dan verdien je die ene maand 1400 bruto ipv 2000 bruto. Dus ipv 1300 netto krijg je dan 900 euro bijvoorbeeld waardoor het je netto maar 400 euro kost. Dat is het meest logische.
Hahah, inderdaad dan kocht ik hem zo wel......met twee dingen tegelijk bezig. Ik werk partime in de zorg, dit bedrag was wat voorbarig
Dank tot zover. Volgens mij kan ik het over meerdere maanden spreiden. Dan is het gedeeld door 12 of 24 zeker? Dan valt het best mee!
Bruto netto over het bovenste deel van je salaris. Wat is de hoogste belastingschaal waar je in valt? Stel dat dat 52% is (ik heb geen idee). Dan betaal je bruto 600 . Minus 52% van 600 is 288,- netto (Toch?)
Tot 68.000 is het bedrag vanaf 20000 (afgerond) met 38,1% belast, dus een laptop van 600 bruto kost je dan netto 372€. Omdat je zegt in de zorg te werken: of betaal je het met je persoonlijk budget? Dan werkt het namelijk anders.
Pas meegedaan met een fietsregeling. Gewoon vragen bij PZ of ze het voor je uit willen rekenen. Je kan het inderdaad verspreiden over 12/24 maanden.