Vaak krijg ik lente kriebels door een geluid of een streepje zon Brengt een geluid me terug naar zomerse taferelen of brengt een geluid of geur me naar de winter Als het zonnetje schijnt en ik hoor 1 vogel fluiten is dat genoeg om me helemaal naar het lentegevoel te brengen, ook al is het zoals nu overal wit Rillend van de kou , krijg ik dan een lach op m'n gezicht en bedenk ik me de bloemen die terug in bloei komen, terug de knopjes aan de bomen .. En dat door het getjilp van een vogeltje :-D Als ik het geluid hoor van een grasmaaier , dan zit ik in gedachte in de zomer .. lekker warm De geur van een kolenkachel brengt me dan weer naar witte winteravonden , ook de geur van kaneel doet me instant aan kerst denken Iedereen heeft wel zo geluiden en geuren die naar seizoenen roepen, dus kom maar op :-D
Zodra ik deze weer in de ochtend hoor, en het zonlicht langzaam door mijn gordijnen heen komt: Vogelgeluid - Mezen: koolmees, pimpelmees, staartmees, zwarte mees, kuifmees, glanskop en matkop - YouTube En als ik krokusjes zie!
In de zomer de geur van pas gemaaid gras, en daarna de geur van het hooi! Heerlijk!! Ook bepaalde liedjes kunnen me herinneren aan dingen. zoals liedjes die je vaak op vakantie hebt gehoord.
Kaneel winter Meiklokjes lente Aardbei zomer Herfst heb ik eigenlijk niet echt zen geur wat me eraan doet denken
Dat was de bedoeling Klinkt nu helemaal als muziek in mijn oren als ik naar buiten kijk!! En zat net ook foto's van afgelopen mei te kijken... zucht... zon, kids in de zandbak, badje dat buiten staat, parasol die open geklapt is, koud water in je glas, de deuren wagewijd open!!!!!
Ik bedenk me al de hele dag, in maart is het terug mooi weer, in maart is het terug mooi weer :-D Vorig jaar was 24 maart echt een heel erg mooie warme dag, de eerste van zovelen Dus nog eventjes geduld
Ja, dat klopt! Mijn man is eind maart jarig, en vorig jaar zaten we toen bezweet en verbrand in de achtertuin! Hopelijk weer net zo'n mooi voorjaar dit jaar! VAnaf deze week zet de dooi ook weer in en gaan we naar de 9 graden!
Mijn dochtertje was toen net geboren. Ik wist me echt geen raad, wat moest ik haar aan doen, van graden naar bijna 25 graden
Lente=het geluid van de vogels smorgensvroeg Zomer=de geur van pas gemaaid gras. Herfst= de geur van bladeren in het bos. Winter= de geur van een houtkachel/open haard
Lente = geur van narcissen en hyacinten Zomer = vers gemaaid ras, aardbeien, en de geur buiten na een regenbuitje. Herfst = dat je opeens door een lange rechte weg rijd met allemaal bomen en je bedenkt: hey wat een mooie kleuren zo Winter = openhaard, hutspot en boerenkool wat weer in de winkel ligt.
Vandaag had ik het heel erg Ik kwam buiten, steepje zon op m'n bol :-D .. hoor ik een vogeltje fluiten en ik word opslag vrolijk Kreeg echt lentekriebels Zalig, kan echt al niet wachten tot de boompjes terug knoppen
Geluiden: Zomeravonden: het geluid van hoogvliegende kleine vliegtuigjes, waar elk moment een parachutist uit kan springen (ben opgegroeid vlak naast een sport vliegveldje) Zomerochtenden: mereltjes die zingen. Wat vind ik dit toch een prachtig en rustgevend geluid! Lente: kwetterende vogeltjes en elektrische heggenscharen en grasmaaiers (vallen me altijd extra op als ik ze lang niet meer heb gehoord). Herfst en winter: de regen die verticaal tegen de ramen slaat en me het gevoel geeft dat ik in een tentje zit
Als ik op de fiets zit of wandl buiten beetje blauw lucht e heel zachtjes een vliegtuig hoor dat is mijneind lente begin zomer gevoel Vraag. Me niet waarom
Lente: de mensen komen langzaam steeds meer naar buiten (het liefst al zonder jas) en beginnen in hun tuintjes te werken.