Dat citroen schoonmaakmiddel (witte flessen) en dan je badkamer of wc...zaaaalig! (kan ook zijn omdat het dan klaar is doorgaans) Dark roast koffie, vooral in de vroege ochtend. De lucht van een koffie sigaartje of goede pijptabak. Instant nostalgie Stapel gedroogd hout BBQ/Vuurkorf/kampvuur (ook bij een ander) Goede steak gebakken boven houtvuur (wel selectief in je houtsoort zijn)
De garage van mijn ouders, een mix van bleek, benzine, en ander smeer materiaal vermoed ik. En bij mannen heeeeeel fout het luchtje Roma. Ik koop hem voor mijn man niet omdat hij vlekt op kleding maar als ik die ruik denk ik terug aan de leukste jongen uit mijn jeugd En de geur van lancaster zonnebrandproducten icm de parfum van Sun. Dan denk ik direct aan zomer en vakanties.
Daar word ik juist misselijk van. Hoeveel nieuwe auto's van mijn vader en opa en oma ik vroeger heb onder gekotst zijn niet op 1 hand te tellen.
Benzine Wasmiddel, maar dan van nog natte gewassen kleren. Mijn vriendin, zus en schoonmoeder kijken er niet meer raar van op als ik in hun droogmolen verdwijn hahaha
Koffie Pas gelakt hout buiten Pas gemaaid gras Dubro citroen afwasmiddel (dat ruikt naar mijn bellenblaas van vroeger ) Luchtjes van mijn dochter van vogue sommige nemen je echt weer mee naar je tienerjaren Mijn oma had toen ze leefde altijd hetzelfde luchtje op en in de winkel ruik ik weleens en doe ik m op Oke dit klinkt echt alsof ik niet helemaal 100 ben
Benzine Gezaagd hout, of houtafdeling bouwmarkt. Showroom auto/garage lucht Lijm Verse koffie Dettol de klassieke
Terpentine. Benzine. Gier. Een nieuw boek. De adem van mijn kindjes. De geur van een pakje sigaretten die net open is gemaakt. Eucalyptus douchegel (van Kneipp)
Het geurtje van mijn ex. En heel soms ruik ik het en dan wil ik op diegene afstappen om naar de naam te vragen, maar dat durf ik écht niet. En een vreemde... ondergekwijld knuffeltje door hond of baby. Haha.
Dan zou je deze douchegel eens moeten proberen ruikt precies hetzelfde. Doet me echt aan vroeger denken