Hallo, Ik moet dagelijks fietsen om mijn oudste en jongste naar school te brengen en weer op te halen, mijn zoontje van bijna 7 weegt al 21 kg en dochter is 15... Zoon heb ik achterop en dochter voorop. Ik vind het best zwaar worden en het doet soms ook pijn in mijn onderbuik en in m'n liezen... Vooral na het fietsen. En als er bijv tegenwind staat. Mijn vraag is; is dit verantwoord? Kan dit nog en kan het mijn kindje geen schade doen? Alvast bedankt voor uw antwoord
HOi Mommy11, Fietsen met de pijntjes die je hebt is niet schadelijk voor het kindje, maar wel even goed om bij jezelf te raden te gaan of het voor jou niet te inspannend is nu. Je baarmoeder groeit flink nu en komt boven je schaambotje uit. Rond 20 en 30 weken zijn dit soort dingen vaak ook lastiger door de groei van het kindje. Dus wellicht is het een idee om het de komende week op een andere manier te regelen en te kijken of het daarna beter gaat. Soms heeft je lijf even rust nodig, zeker als het, net als bij jou nu, wat protesteert. Groetjes Brigitte