Hallo allemaal, Wij zijn afgelopen vrijdag terug gekomen van vakantie, wel gewoon in Nederland gebleven. Maar 's ochtends (dat was nog op de camping) begon dochter spontaan over te geven. Ze wou daarvoor ook al geen brood eten, alleen een paar plakjes vlees leek haar wel lekker en een fles melk heeft ze gehad maar dat kwam er dus meteen weer uit. Onderweg alleen een paar droge koekjes gehad en een beetje gedronken. 'S middags bij mijn ouders heeft ze slecht gedronken terwijl ze normaal goed drinkt. 'S avonds redelijk gegeten maar ze klaagde over haar buik. Dus ik denk weet je wat ik doe haar een flesje warme melk dat is lekker voor haar buikpijn. Nou daar kwam alles weer eruit. Zaterdag en zondag maar rustig aan gedaan met eten en wel regelmatig laten drinken. Maar geen melk omdat ze (toevallig) 2x na een fles melk had gespuugd. Dit is goed gegaan en alles is erin gebleven. Vanmiddag weer een fles melk gehad maar toen ze uit bed kwam wou ze weer geen eten en drinken. Avondeten heeft ze met geen vinger aangeraakt en ja hoor daar kwam alles van vandaag er weer uit. Zou het door de melk komen of nog van de warmte? Vorige week was er bij ons op het veldje ook een baby die zo ziek was en telkens moest spugen. Zou ze het daarvan hebben? Ze oogt verder niet ziek alleen heel moe, ze slaapt van 20.00-10.00 en dan 's middags ook nog anderhalf tot twee uur en ze heeft het gauw koud. Vanavond uit bad blauwe lipjes en kippenvel temp 36,6. Ze is trouwens 2 jaar en 3 maanden.
Sommige buikvirussen kunnen hardnekkig en heftig zijn, maar ik zou toch even met de huisarts bellen. Het klinkt behoorlijk heftig. Ik weet wel dat als je maag van streek is, een flinke slok water al genoeg is om weer over te geven. Laat staan een fles melk. Sterkte en beterschap voor je meisje.
Mijn dochter van 3 had dit vorige week ook en ook mijn man en ikzelf hebben het gehad. Wij wijten het aan een buikgriepje in combinatie met de hitte. Beterschap!
Afgelopen maandag toch maar met haar naar de huisarts geweest omdat het een beetje bleef aanmodderen, om de twee dagen spugen. Huisarts dacht aan luie darmen, dat ze de ontlasting niet goed kwijt kan en daarom spuugt en omdat ze verder ook niet ziek is. We hebben zakjes movicolon gekregen en daar zijn we maandag mee gestart. Sindsdien elke dag een dikke poepluier en niet meer gespuugd . Nu willen we niet te lang doorgaan met die movicolon omdat ik denk dat ze daar juist luie darmen van krijgt. Kun je hier zomaar mee stoppen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen verstand van het middel dat je gebruikt. Maar ik weet wel een beetje over darmflora. Als die uit balans is kun je heel veel klachten krijgen. Ik gebruik voor mijn zoon probiotica (ortiflor-junior). Maar dat pas nadat ik naar een alternatieve arts ben geweest. Zijn darmflora bleek zo in de war dat hij last van intolerantie kreeg voor veel voedingsstoffen. Nadat hij op een dieet is geweest, ik probiotica ben gaan geven en zijn darmen tot rust kwamen kan hij langzaam alles weer verdragen (behalve koemelk). Heel bijzonder, omdat hij pakweg een jaar geleden enorme pijnaanvallen kreeg van bijvoorbeeld wortelen, gluten of banaan. Misschien is het een idee om eens op deze manier te kijken als je niet graag medicijnen geeft. Het is vaak symptoombestrijding terwijl het achterliggende probleem er nog is. Google maar eens op biofotonentherapie. Veel mensen/ klanten van mij hebben er baat bij. Vaak allemaal met darmklachten. Succes!