Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met de calin bleu en of het een geschikte doek voor beginners is?? Ik hoor graag alles.
Ja en nee. Het was mijn 1e geweven draagdoek en ik heb er nooit problemen mee gehad, maar mn volgende doek ( een girasol ) was toch wel zo veel fijner! De calin bleu is heel dun waardoor hij heel snel knelt of striemt als je niet heel netjes knoopt. Dat is wel een nadeel als beginner. Maar hij is ook erg goed betaalbaar!
Helemaal eens met Suusjeuh. De CB is van linnen en dat kan af en toe wat hard aanvoelen als je niet helemaal netjes hebt geknoopt.
Ik sluit me ook aan bij Suusjeuh. Als beginner zou ik eerder gaan voor een Hoppediz, die zijn ook erg betaalbaar, maar knopen een stuk fijner!
Het is mijn eerste doek en de enige tot nu toe. Maar ik vind hem superfijn! Lekker dun en dus niet te warm. Effen, ik houd niet van kleurtjes en patronen. Knopen vergt even oefening maar heel snel na goed lezen en rustig kijken had ik dit ook voor elkaar. We hebben er echt al kilometers mee buiten gelopen en ook in huis perfect. Let wel op, als je last van je schouders krijgt in het begin, knoop je dus niet goed.
Het was ook mijn eerste doek en ik vond hem toen prima. Maar later kocht ik een andere (Nati) en die zat nog veeeeeeeel lekkerder.
oke bedankt voor de tips, hoe duur maakt op zich niet uit. We krijgen hem van mn schoonouders en hebben een budget van 150 euro Girasol en hoppediz tipte iemand anders ook al.
Oeh als je een kado krijgt en een flink budget hebt kan ik je 1 doek aanraden: Een Didymos Indio! Ik heb 2 girasols, een calin bleu en diverse ergonomische dragers. Maar niets is er zo fijn als mn indio! Die is echt zn geld dubbel en dwars waard ( En houd 2e hands ook heeeeel goed waarde! )
Heb een indio te leen en dat is idd een erg fijne doen. Ik heb ook een kokadi en die is al heerlijk zacht bij aankoop ook erg fijn. (In het topic show je draagdoek staan foto's van beide)