Gewicht kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nathalie2012, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Omdat ik niet zo groot en sterk ben vraag ik me af of ik de kinderwagen straks wel in de auto getild krijg. Ik zie namelijk gewichten van 12 kilo staan.

Weten jullie of er kinderwagens zijn die lichter zijn?
    Of hebben jullie nog andere tips?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onderstel Joolz is 8,4 kilo.

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je kijkt bij de winkel of je ze opgetild krijgt.. Dan weet je tot hoever je kan gaan...

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bugaboo Cameleon hier en die weegt in totaal (= onderstel + zitting) zo'n 10 kg. Weegt mijn dochter ook, dus dat krijg ik wel getild. Als ik 'm in de auto zet, haal ik de zitting er af, dus dan weegt 't minder.

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

mutsy evo is lichter,

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Vaak bestaat een kinderwagen uit twee delen. Dus dan zou het 6 kilo zijn. En tja, zo zwaar weegt je kindje ook snel! Dus je kweekt spierbalen :D

Gewoon in de winkel proberen. En zes kilo zit je al snel aan hoor!

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    7,8 kg. (Onderstel)

Ik zou inderdaad in de winkel even gaan voelen.
    Mijn schoonzusje vind haar mura 4 van een kilo of 16 niet zo zwaar terwijl ik dat wel vind, dus het is ook een beetje verschillend per persoon.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik wilde zeggen, je kindje gaat ook zoveel wegen straks, en ik val meer over het gewicht van de maxicosi met inhoud dan een kinderwagen in de auto tillen....das een eitje vergeleken daarbij.

(offtopic:
    Zelf ben ik aan de tob sinds mijn bevalling daarvoor nooit nergens last van..
    Ze zijn mij aan het onderzoeken op reuma, en ik heb erge BI, dus kan ook niet zoveel sjouwen (ben ook klein 159cm), maar kinderwagen in de auto sjouwen vind ik het minst zwaar eigenlijk.

Ik kan de baby, hij is nu 7,5 kg de trap niet optillen ivm klachten..)

Ontopic:

Ik haal de bak van de kinderwagen af (Mutsy) weegt niets, en die schuif ik de auto in, en dan klap ik het onderstel in, is iets zwaarder als de bak, maar ook goed te tillen..

9. Mar2BMam

Mar2BMam Actief lid

12 mei 2012
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de verschillende wagens getest en zijn op een mutsy 4rider lightweight uitgekomen. Scheelt best wel qua gewicht met bijvoorbeeld de maxicosi mura 4.

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

#10 Chaii, 22 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2012
    Ik ben ook vrij klein en verdween achter de meeste kinderwagens.
    Heb toen voor de Bugaboo bee gekozen, volgensmij 7,5 kg? zoiets. En hij is heel klein en laag. Superfijn ding. :)

Bekijk bijlage 288069

Je kan er verschillende kleuren kappen bij kopen en ze hebben een 'Cocoon' tekoop voor erin voor pasgeboren babies.

Bekijk bijlage 288070

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    bransson vario: onderstel+reiswieg+wielen: 9,3 kg:)

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mensen staren zich vaak blind op het gewicht van een wagen. Ze zien bij een gewicht de kinderwagen in zijn geheel maar door de wagen in te klappen zit het gewicht op een andere in het geheel doordat je hem op bepaalde manieren kan oppakken.

De Mura bijvoorbeeld weegt 16 kilo maar doordat je hem heel klein en compact opvouwt kun je hem aan de hendel optillen en meteen neer zetten waardoor je weinig merkt van het gewicht. En tuurlijk ik heb zelf een bugaboo en die weegt 10x niks (9kg compleet met reiswieg/wandelwagen) dus als ik dan een andere wagen in mijn auto zet dan voel ik het verschil ook wel.

Ga gewoon eens naar een babywinkel laat de wagens inklappen en til ze zelf eens op. Je zult zien dat de manier van inklappen bepaald of hij zwaar is of niet. Iets wat heel groot inklapt kan zwaarder aanvoelen als iets wat klein ingeklapt is.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Inderdaad, ik zou echt even proberen.
    Ik heb een Mura maar had geen idee dat hij 16 kg weegt! Dat merk je inderdaad echt niet. Hij is prima te tillen, iig even gauw de auto in. ;)

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Nou ik vind mijn maxi cosi mura 4 anders wel echt zwaar in de auto te tillen ;) laat t mooi altijd mn vriend doen. Maarja.. hoe vaak doe je dat nou helemaal..

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb een 3, misschien dat dat scheelt in gewicht? Ik heb er geen last van. :)

16. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb de mura 4 en til hem met gemak mn trap op en af.
    Hiervoor had ik een andere kinderwagen en ook die ging de trap op en af.
    Ik heb er spierballen mee gekweekt, maar dat doe je sws wel met een kind als je op 1 hoog woont zonder lift :p

Ik zou me iig niet blind staren op het gewicht, maar kijken wat prettig loopt voor zowel jou als baby die erin moet liggen/zitten ;)
    Als je hem alleen de auto in en uit tilt is dat ook weer niet zoveel werk lijkt me

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb ms en kan niet zwaar tillen. Heb om deze reden de mutsy evo besteld. Deze wagen is erg klein en licht. Ik kan het onderstel goed tillen. Ook is hij makkelijk opvouwbaar.

Deel Deze Pagina