Ik zoek een gewone nieuwe fiets, dus geen mama fiets, waar eerst een voor en later een achterzitje op bevestigd kan worden. In de fietsenwinkel een paar bekeken maar nu zoek ik via internet verder, ik weet alleen niet hoe ik kan zien welke fiets geschikt is. Welk merk/type hebben jullie?
Ik heb een simpele omafiets.Een stoeltje voorop en een achterop.Nu heb ik een dubbelzitter achterop. Vind het super!
wij hebben de bobike, de nieuwe, erg fijn, vooral met het overzetten van mijn fiets naar de fiets van mijn man. Verder nog maar net in huis, en nog niet veel gebruikt maar nu al helemaal tevreden mee. Wij hebben overigens 'gewone' fietsen. En deze stoeltjes kunnen op elke soort fiets bevestigd worden.
Ik heb een oma fiets, heb hem al 12 jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Als ik weer een nieuwe fiets moet hebben komt er weer een oma fiets, andere fietsen kan ik niet mee overweg. Het enige nadeel is dat de instap vrij smal is, en je met een zitje voorop dus niet veel ruimte hebt om op en af te stappen.
Ik heb een omafiets met versnellingen en handremmen. Mand met bloemen voorop. Fietszitje voor en achter van bobike. Top! Een mama fiets, daar krijg je mij met geen stok op. Niks voor mij.
Volgens mij maakt het echt niet uit. Nou ja, eenm racefiets is waarschijnlijk niet handig. Maar als je een gewone stadsfiets koopt kun je er hoe dan ook een stoeltje voor en achterop monteren. Ik geloof dat veel nieuwe fietsen nu wel een soort speciale bagagedrager hebben waar je bepaalde merken stoeltjes makkelijker op kunt bevestigen. Maar ook zonder zo'n bagagedrager lukt dat prima hoor.
Vroeger bestonden er niet eens mamafietsen dus denk dat veel fietsen wel geschikt zijn Ik heb zelf een gewone fiets maar daar een mamastuur op gezet. En mijn bagagedrager was niet geschikt voor het zitje maar daar heb je voor 10 euro een opzetbagagedrager voor. Het mamastuur heb ik erop gezet omdat ik anders niet met dikke buik en kindje voorop kon fietsen.
Ik heb een Sparta Cruiser waarop het stuur van een omafiets is gezet en het stuur wat breder is. Ik heb zowel voor- als achterop Bobike zitjes. Crosst lekker door hoor!
De batavus lento heb ik gezien, 7 versnellingen. Past daar gewoon een zitje op? En welke kleur bobike zitje is mooi bij een witte fiets?
Kan ik met een bobike voorzitje ook een yepp windscherm gebruiken? Die is mooi doorzichtig zonder zo'n opvallende gekleurde flap erbij..
ik heb een gazelle fiets met een moederstuur (Meer fietsplezier, voor jou én voor je kind - Moederstuur.nl) en dan voor en achter zitjes. Over een paar maanden gaat mijn eigen stuur er weer op en kan ik weer normaal fietsen.
Hier een gazelle met Yepp stoeltje voor. Ik wil wel graag een mama fiets omdat als ik mijn zoontje in zijn zitje heb, de buggy eraan hangt en ikzelf nog op de fiets zit het geen stevig geheel meer vind.