raar gevoel (bal) in de keel.

Discussie in 'De lounge' gestart door teigetje1, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wie kent het of heeft het ooit gehad?

Ik ben vandaag bij de HA geweest omdat ik een gevoel heb alsof ik een pingpongbal ik mijn keel heb hangen. Nu kon de HA niets vinden en ben ik doorgestuurd naar de KNO-arts, daar kan ik 8 maart terecht.

Even in het kort:
    6 jaar geleden heb ik 2 ongevallen gehad met de auto, sindsdien kreeg ik de anti-conceptiepil niet weg en heb ik een hekel aan pillen. Verder nergens last van. Sinds 6 maanden geleden had ik het gevoel iets in mijn keel te hebben wat weggeslikt moest worden maar niet lukte, en nu heb ik het gevoel een pingpongbal in mijn keel te hebben, vooral als ik lig lijkt het mijn slokdarm dicht te duwen (het lijkt dus te groeien).

Herkent iemand dit? Ben een beetje onzeker, omdat de HA een beetje verontrust was, en niet kon zeggen wat het was.

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Het kan verschillende dingen zijn. Daarom is het ook goed dat je doorgestuurd bent naar de KNO-arts. Het ergste is K*****, het minst erg is een overbelasting van je stembanden waardoor je het gevoel hebt dat er constant iets in je keel zit dat je niet weggeslikt krijgt (globusgevoel). Wat eht is kunnen wij niet voor je bekijken, daar heb je de arts over een paar weken voor :)

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik hoop natuurlijk voor het minst erge, maar door hoe de HA reageerde (beetje depri-achtig) krijg je toch de kriebels. Ik snap dat jullie mij niet kunnen vertellen wat het is ;), maar misschien is er iemand die het misschien ook heeft gehad. Zoek gewoon een beetje herkenning.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hier geen herkenning maar wilde je alleen beterschap toewensen hoop dat de artsen er snel achterkomen

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Dat is ook wat ik bedoel, de officiele naam is globusgevoel

7. Dana

Dana Niet meer actief

Goed dat je bent doorgestuurd, ik heb dit gevoel altijd als mijn schildklier niet goed is ingesteld, dan kan je ook het bekende "krop in de keel" gevoel krijgen en is ook niet weg te slikken erg irritant.

Mijn oom had een knobbeltje op zijn stembanden (goedaardig) en had ook dit gevoel.

Het kan van alles zijn dus, voor een vermoedelijk knobbeltje op de stembanden ga je ook naar de KNO wellicht vermoed je HA dat?

8. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    In mijn geval bleken mijn amandelen chronisch ontstoken te zijn, dat veroorzaakte eenzelfde gevoel.. had ook af en toe een adem waar ik me helemaal dood voor schaamde! :)

Amandelen geknipt (AU!) en nu weer helemaal gezond! Voordeel is dat ik sindsdien ook nog nooit een keelontsteking heb gehad! :D

Maargoed, het kan vanalles zijn.. zou even de KNO afwachten als ik jou was.

Deel Deze Pagina