Het gezicht van mijn dochter is zo droog (schraal en rode bultjes). Ik smeer al weken zeker 4x er dag maar het gaat niet over. Ik gebruik gezichtscreme van het Kruidvat. Welk merk gebruiken jullie? Of hebben jullie andere tips? Alvast bedankt!
ik gebruik lanette creme dat is bij de apotheek verkrijgbaar, dat heb ik op aanraden van het cb gehaald, werkt hier goed.
Toen mijn zoontje last had van droge, rode, schrale wangetjes smeerde ik er Zwitsal op. Volgens mij was dat 'droog huidje' ofzo. Er zat een klein tubetje in één van de zwangerschapsdozen (blije doos, etos-doos of kruidvat-doos). Mijn zoontje was er toen in een dag vanaf!
als je kindje verder niet overgevoelig is voor parfum enz, dan zou ik de droog huidje van zwitsal pakken. Wij kunnen dat vanwege eczeem helaas niet gebruiken. Eerst heb ik een tijdje die van neutral gepakt, dat werkt ook heel goed. Maar vanwege het erge eczeem werkt die niet meer voldoende en heb ik nu cetamocrogol creme.
Ligt eraan wat het is en of je kindje overgevoelig is maar wij gebruiken Lipikar Baume AP van La Roche Posay. Er vanuit gaande dat je kindje niet overgevoelig is is de gezichtjescreme van de Etos ook heel fijn. Of wat bepanthen helpt hier tegen rode schrale plekken
Bij een schrale huid doe ik er af en toe wat wind & weercrème van Weleda op, is op natuurlijke basis, werkt prima.
Oh jee, iedereen gebruikt weer wat anders. Nu weet ik nog niet wat ik nu moet nemen! In ieder geval lees ik niet een keer Kruidvat. Ik zal eens een andere kopen en uit testen
Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. Daarbij ben ik fan van de babyverzorging van de Etos. Heb kruidvat ook geprobeerd en vind Etos veeeeel fijner
Wij hebben een hele vette creme van de huisarts gekregen. Die helpt echt heel goed. Mijn zoontje had ook een hele droge huid maar dat is echt een stuk minder.
Mijn zoontje heeft eczeem en daar gebruik ik de al eerder genoemde lipikar op voor onderhoud en vaseline lanette (dat is lanette met vaseline toegevoegd, nog iets vetter dus) als het erger wordt. Aangezien je al een poos 4x per dag aan het smeren bent en dat niet helpt zou ik vaseline lanette halen bij de apotheek. Voordeel: het kost maar een paar euro en bevat helemaal geen allergenen. Als het dan na een poosje minder is geworden kan je wel weer iets anders proberen. Nadeel: het spul ruikt niet lekker. Maar er zit dan ook geen parfum in.
ik heb veel creme's geprobeert maar uierzalf werkt hier geweldig plus zemelenbad en lanette cremeof zalf werkt ook goed kan je zo kopen bij de apotheek hoeft niet perse van de huisarts een receptje te krijgen gr jojo