Welke gezinsauto aanrader?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nijn1977, 31 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Na ruim 12 jaar gewend te zijn geweest aan een leaseauto (Renault Megane) gaan we binnenkort zelf een auto kopen, mijn partner heeft namelijk een nieuwe baan zonder leaseauto…

    In het verleden hebben we een Ford Focus C Max gehad, deze beviel heel goed. Ze worden alleen niet meer gemaakt en het tweedehands aanbod is niet zo groot. We willen graag een automaat en een hoogzitter.

    Hebben jullie nog aanraders? We zijn met vier, twee tienermeiden en een redelijke kofferruimte is ook wel fijn. Daarnaast dan een hoge instap, trekhaak en automaat en we hebben max zo’n € 15.000 te besteden
     
  2. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Een hoogzitter in het segment Ford C max / opel zafira zijn er niet zo heel veel meer.

    tienermeiden willen ruimte hebben en een kleine middenklasser ook al zit je hoof is voor hun niet prettig.
    Dit zou mijn keuze zijn:
    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/lexus/m1887739012-lexus-rx450h-president-mark-levins-incl-aankoopkeuring

    Mijn schoonpa heeft een Lexus en ik hem nog nooit in een auto gereden die lekkerder reed als in deze Lexus.

    comfort met een hoofdletter C
    Muziek: een concertzaal op wielen
    Motor: krachtig en zuinig

    Mijn schoonpa heeft een is250 maar een Rx is echt een ruimte wonder.
    de hoge instap vond mijn schoonpa een dikke plus, maar hij zocht een auto die meer een rijders auto was.
    Een Rx rijdt heerlijk zolang je niet heel sportief gaat rijden, daar zijn ze niet voor gemaakt.

    Suc6 met de zoektocht.
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Wij hebben een citroen c4 spacetourer (7 persoons) automaat. Super fijne auto! Wij hebben er nu al weer 3.5jaar veel plezier van.
     
  4. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Wij hebben een Ford Kuga, heel fijne auto.
     
  5. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    VW Tiquan!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    leuk maar een VAG staat niet bekend om zijn duurzaamheid.

    de kans op hoge onderhoudskosten is aanwezig.
    Ik zou bij een vag altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Kia Niro, wij hebben een EV, maar je hebt ze ook met benzine. Hij bevalt ons prima.
    Achterin ook genoeg beenruimte en zithoogte.
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.
  8. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben onze skoda kodiaq 7 zits weg moeten doen :cry: was ook een auto van de zaak.
    Wij hebben een Ford ecosport gekocht. Past rond je budget, hoge instap, hoge auto, achterbak is oké. Nouja, wij zijn een 7 zits gewend dus voor ons is die oké :o: voor sommige mensen zal die groot zijn :D
    Kofferbak is net iets kleiner dan de c max.
    En als je goed zoekt kan je best wel met trekhaak vinden, hebben wij nu ook.
    Met automaat kom je misschien wel net boven budget trouwens.
     
  9. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ga je er eigenlijk een caravan achter hangen?

    Beter een auto met grotere motor kiezen. Zeker hybride zijn ze nog best zuinig.

    Hoeveel km gaan jullie per jaar rijden
     
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Ik lees even mee, maar ik zou het niet op het ontbreken van een trekhaak laten schieten. Die kan je er soms nog bij onderhandelen en anders is dat ook niet de hoofdprijs om er onder te laten zetten.
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.639
    10.537
    113
    Ik zou goed bedenken of zo’n grote auto echt nodig is, of dat je misschien ook met een dakkoffer kan werken als je langer weg gaat. Als je wekelijks de kofferbak ruimte nodig hebt, dan begrijp ik heel goed dat je een ruime auto wilt. Maar is dat alleen voor vakanties, dan kan je ook kijken naar een iets kleinere auto, die per maand ook goedkoper is en minder brandstof verbruikt en een dakkoffer aanschaffen.
     
    Nijn1977, Suzie01 en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Voor die ene vakantie in t jaar hebben wij t ook niet meegenomen. Toyota Yaris hybrid binnenkort ophalen. Maar allicht dat die dan weer wat te klein is voor TS
     
    Nijn1977, Suzie01 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Wij hebben begin dit jaar een Toyota Verso gekocht. Hadden een Ford Focus maar zochten een auto waar drie kids met stoeltjes op de achterbank passen. We zijn echt super blij met deze auto! Hoge instap, grote kofferbak ruimte, veel ruimte op de achterbank, en qua benzine verbruikt hij ongeveer hetzelfde als de focus. Hij is totaal niet sexy oid, maar super praktisch!
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben fan van kia. Veel beenruimte achterin en goed garantievoorwaarden.

    Een niro plug-in hybride is heel zuinig en kan je best wat km mee rijden op de accu. En de lange ritten op benzine.
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.
  15. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Wij rijden nu jaren toyota en zijn groot fan! We hebben een hybride dus lekker zuinig. Hier kan helaas niet veel achter qua kar oid.

    Niet mooi, maar wel super praktisch. Toyota prius wagon.

    Als je 15000 euro uitgeeft wil je ook wel iets betrouwbaarheid. Ik zou dus veel reviews lezen. Ik verbaas mij altijd over de mensen die trouw aan de VAG groep blijven, duizenden euro's aan onderhoud en dan nog zweren dat ze er nooit wat mee hebben :p
     
    Suzie01 vindt dit leuk.
  16. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Wij hadden eerste een Opel Zafira 2.2, een 7zits. Hele fijne ruime auto! Echter, hij had ons een paar keer laten staan, er was steeds weer iets anders wat kapot ging.

    5 Jaar geleden een Mazda 6, station gekocht. Kleiner, maar nog altijd ruim genoeg en hij heeft behalve onderhoudsbeurt/APK, nog nooit iets gehad. Heeft ons nooit ergens laten staan! Nog altijd heel tevreden :)
     
    Nijn1977 en Suzie01 vinden dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.386
    2.551
    113
    Wij hebben een Nissan Qashqai. Heerlijk degelijk. Wel een auto die je overal ziet. Maar wij hebben er nog geen moment spijt van gehad.
     
  18. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Een toyota of lexus rijder snapt dat niet.

    Een lexus rx wordt onze volgende auto

    Zoonpa een is250 van lexus dat rijdt heerlijk
     
  19. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    De 2.2 is een hele zwakke motor onze vectra heeft daarom een v6
     
    mapepejo vindt dit leuk.
  20. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.647
    3.007
    113
    Vrouw
    Onze volgende gaat een Renault kadjar worden waarschijnlijk. Lekker groot.
    Nu de Captur, maar die is vind ik net te klein voor echt een gezin, vooral de kofferruimte.
    Zelf heb ik een Dacia Sandero stepway, die vind ik ook fijn ruim, maar zit het wat minder comfortabel voor langere afstanden.
     
    Nijn1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina