@Emma21: Bedankt voor de tip! Ik heb wel vaker begrepen dat die hoge auto's ideaal zijn als je lang bent (vanwege meer hoofdruimte) en ze zijn inderdaad niet zo achterlijk groot. We gaan er maar eens werk van maken, denk ik...
Wij hebben een Ford Focus Station, superauto! Nu heeft onze hond nog zeeen van ruimte achterin, straks kan daar makkelijk een kinderwagen bij. Beter als in mijn overdekte bromfiets, een Daihatsu Cuore, haha! (Maar ben ik ook blij mee hoor!) Naar een Renault Scenic hebben wij ook nog gekeken, maar vonden we te hoog voor onze hond om in te springen. Ik raad echt wel een station aan, fijn hoor die ruimte! Succes!
Ik rij zelf in een Toyota RAV4 en mijn man in een Audi stationwagen. Allebei erg ruim, fijn voor de hond (qua inspringen en qua ruimte) en heerlijke auto's. Zijn alleen niet goedkoop en niet erg zuinig.
Wij hebben een gewone megane, bevalt super goed en heeft veel ruimte in de kofferbak. Denk echter dat tzt een station toch handiger is!
Ik heb gehoord dat de nieuwe "peugeot partner" een ideale gezinsauto schijnt te zijn: Niet te groot aan de buitenkant Veel ruimte aan binnenkant Grote kofferruimte en een lage instap voor honden en boodschappen ed!
Wij hebben een Renault Laguna station...heerlijke wagen met veel ruimte. En als 'boodschappen' wagen hebben we de Chevrolet Matiz. Ook een fijne wagen, met 5 deuren. Erg makkelijk als je de maxicosi in de auto moet zetten, je hoeft dan niet zo ver voorover te bukken als bij een 3 deurs auto.
Wij hadden al een Chrysler 300C touring, maar de ruimte valt enorm tegen. De kofferbakruimte bedoel ik dan. We hebben nu de Dodge Journey, met 7 zitplaatsen, erbij. Echt een geweldige auto! Hij rijdt zuinig, de kinderen hebben alle ruimte. Als no.3 erbij komt hebben we ruimte over. Heel veel opbergplekken. Zelfs een klein koelvakje voorin. Echt een pracht van een auto en helemaal kindervriendelijk.
Wij hebben ook een scenic op gas (leuk tanken voor 23 euro 400 km.), vanwege de hoogte met instappen en neerzetten van maxi cosi, niet zo in die auto hoeven duiken. Voor mij ideaal. Onze hond (kruising duitse staande/ friese stabij) is 2 ,5 jaar en springt het met gemak. springt in 1 keer op de stoelen. veel plezier met jullie scenic
Na Seat Ibiza hebben wij dan Peugeot 406 break gekocht, wij zijn heel blij mee, super ding! En lekker groot, was wel heel wennen na Seat Ibiza met 3 deuren.
Ik heb een volvo v70, superwagen, alles past er met gemak in! En mijn vriend heeft vorige week een nieuwe volkswagen passat station gekocht, ook helemaal super! Daarvoor hadden we een audi A4, en dat was ook goed te doen, maar station is echt wel fijner als de kinderwagen enzo meemoeten.
Wij hebben vlak voor onze zwangerschap een renault scenic uit 2003 gekocht. echt een super luxe gezinswagen met veel ruimte en isofix.