welke gezonde siroop ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootsje, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en voor diegene die diksap geven omdat dat gezonder zou zijn, dat is dus echt niet zo. ook diksap zit stampvol met suikers en calorieen. het verschilt echt nauwelijks met aanmaaklimonade.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Dat klopt, maar ik denk meer dat ze er op doelen dat er geen geraffineerde suikers in zitten. Sommigen kunnen daar nog slechter tegen dan natuurlijk suikers uit fruit.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik was ook overgestapt op bolero, voornamelijk omdat ik nogal wat cola light dronk en m'n gebit daar niet zo goed tegen kon. Wat blijkt, die bolero is nog zuurder dan cola en m'n gebit zit nog net op randje om niet totaal vervangen te moeten worden. Hier geen bolero meer.

Mijn kinderen krijgen gewone suikersiroop.

4. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Ik geef Hayden slimpie, eerst kreeg hij "normale" aanmaak maar nu niet meer.. niet omdat hij te zwaar is oid maar omdat zijn tanden heel slecht reageren op suiker, 2 weken terug moesten er 2 kiezen getrokken worden en sindsdien is het roer om😉

5. susy26

susy26 Niet meer actief

Gewone cevitam,
    met zoetstoffen is vies en ongezond

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hier Raak met 0% suiker, de zoetstoffen zullen ook wel niet denderend goed zijn maar ja alles beter voor die tandjes als die pure suiker siroop. En gewoon niet teveel siroop geven, ook af en toe thee of gewoon water..

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb meestal de siroop van ecoland. of die van health people die is met rijstsiroop gezoet.

Ik heb niks tegen suiker wel tegen over de top geraffineerde producten.
    mijn zoontje krijgt daarom appeldiksap of gewoon van die boomgaardappelsap (maar dan de eco versie van demeter)

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Hier karvan cevitam.
    Zl drinkt alleen melk en aanmaaklimonade.
    Soms appelsap.
    En de suikers en calorieën maak ik me niet heel druk om.
    Het is altijd nog gezonder dan fristi enz

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    De biologische diksap van het kruitvat. Zit echt alleen fruitsuikers in en een geen zoetstoffen. Is ook nog betaalbaar en valt hier erg in de smaak al moet ik zetten dat vriendinnetjes van mijn dochter het vaak niet zo lekker vinden het is ook niet heel zoet.
    Heb meestal ook wel caravan cevitam ( dat schrijf je vast anders ) in huis.
    Verder maken ze bij de boer waar ik mijn groente en vlees haal zelfgemaakte limonade van fruit ( en zit ook wel suiker in ) dat vinden we heerlijk... kersenlimonade hmmmm helaas is dat weer ver klaar omdat de kersen weer ver op zijn

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik koop voor vriendjes of vriendinnetjes niks anders hoor. Dan drinken ze maar water .

11. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ik heb wel voor vriendjes en vriendinnetjes een andere fles. ZL drinkt het liefste diksap en dat zijn niet de goedkoopste flessen. Maar hij graag "picknick" met de buurtkinderen en komt hij regelmatig zijn 4 liter tap-kannetje vullen voor de hele straat...
    Dan vind ik het zonde om daar de dure diksap in te doen ;)
    En dus staan er hier 3 soorten aanmaaklimo in de kast: diksap voor ZL, de goedkoopste van de supermarkt voor de straat en (Karvan Cevitam citroen voor mama:D

Hebben trouwens eens Slimpie gehad, maar dat vond ZL echt niet te drinken.
    Maar ik lust ook geen light frisdranken of zoetjes in mijn koffie, dus ik vrees dat hij de aspartaam-afkeer van mij heeft ....

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Oh op die manier.

De smaak van aspartaam vind ik ook vies. Proef het gelijk. In de pakken vla-flip van campina zit ook zoetstof, bah.

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier coolbear.
    Zoonlief (stevige lekkerbek) wou niks anders als sap en melk en dronk tussen 0,5 en 1 liter per dag soms, dus we wilden dat hij niet te veel suikers kreeg maar wil ook geen aspertaam-troep in huis.
    Dus coolbear gekocht en hij vind het lekker. Wel drinkt hij inmiddels ook soms gewoon water, dus als hij een keer een paar slokjes ijsthee of vruchtensap van papa of mama drinkt is dat ook niet erg.

14. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dochter krijgt diksap of roosvicee. Liever wat suiker dan zoetstoffen. Of soms aangelengd (sinaas)appelsap. Verder drinkt ze veel water en thee (zonder theïne).

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ze hebben niet echt overgewicht.. maar ze zitten qua lengte en gewicht wel aan de plus 1 lijn.. het zijn sowieso geen smalle kindjes

eigenlijk is mijn (grote) hele familie wel groot en niet smal... ( Bourgondiërs haha).. dus daarom wil ik het met mijn kinderen eigenlijk een heel stuk anders doen...

16. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    we gaan dan gewoon aan de ranja... dan had ik toch goed gedacht dat dat beter is dan de zoetstoffen die in de andere siropen zitten...

ze drinken de rest gewoon water en soms vruchtensap.. dus dan maken die 2 glaasjes per dag (soms ook dagen niet) ook niet uit :)

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Van zoetstof word je uiteindelijk dikker, omdat je hersenen het verschil niet 'zien' tussen suiker en zoetstof. Er komt dus insuline vrij en die moet verwerkt worden in je cellen.

Omdat er geen suiker is, gaat je lichaam vet opslaan.
    (Insuline is een vetopslaghormoon)

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gewoon limonade.

Ook goedkoper voor je beurs.

Simple vind niet te drinkt. Brr.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook geen glucose/fructosestroop en geen zoetstoffen.
    Hier zijn ze gek op de fruitfris vruchtenmix van de Aldi.
    Heel weinig geeft al smaak!

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat is er dan mis met glucose/fructosestroop? Dat is toch gewoon de 'fruitsuiker' uit mais?

Deel Deze Pagina