Zoals de titel al verraad ben ik me aan het orienteren op glazen flesjes, voor de keren dat er eens een flesje gegeven moet worden straks (ik ga voor de vierde keer borstvoeding geven). Het leek me wel handig als deze dan ook op de medela kolf passen, want die heb ik Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen? Welke flesjes heb jij/zijn fijn?
Zijn glazen flesje aan een kolf niet erg zwaar in gebruik? Je houdt de kolf vast dus misschien wel erg zwaar in de hand en je wil daarnaast het vacuüm niet verbreken wat door de zwaarte van de glazen flesjes dan wellicht kan ontstaan. Kun je niet de gewone (bijbehorende) plastic flesjes gebruiken om te kolven en de melk na het kolven in glazen flesjes overgieten?
Heb je de kolf al lang? Ik had een oude medela freestyle en dat was blijkbaar een open systeem en niet hygiënisch. Sinds kindje vier heb ik de nieuwe medela en dat zijn gewoon een soort eivormige stukken die je in je bh plaats, en het daarna kan overgieten in een flesje. Ideaal! Overigens kan je natuurlijk ook gewoon kolven en opvangen met het ene flesje en een andere geven. Zou daar niet te moeilijk over denken eigenlijk.