Zoals de titel zegt. Wie is hier bekend mee? Zou graag info willen, ervaringen, tips wat voor onderzoeken worden er gedaan Om het vast te stellen. Kortom eigenlijk alles.
Hier idd ook bekend met cerebrale parese. Cerebrale visusstoornis nog niet eerder van gehoord maar denk dat het hetzelfde principe inhoudt als CP. Alleen dan van het visuele.
Je kunt vrijblijvend contact opnemen met Koninklijke Visio, expertise centrum voor blinde en slechtziende mensen. Vanaf de geboorte kun je hier al terecht. Voor meer info mag je me een pb sturen, ik werk bij Visio en heb hier ook met jonge kinderen gewerkt.
Onze oudste dochter had dit ook, (in combinatie met CP) wij zijn via het revalidatie centrum naar bartimeus doorgestuurd. Daar hebben ze enkele keren een test gedaan, was bij ons meisje heel moeilijk omdat ze zeer weinig controle had over haar spieren. Gaat het om een van je kindjes? Spelen er nog meer zaken? Ik zou via degene die dit heeft gediagnosticeerd vragen om een verwijzing naar Visio of Bartimeus.
Onze oudste heeft ook Cerebrale Parese. Alle kinderen die op de therapeutische peutergroep van het revalidatiecentrum starten worden onderzocht door Bartiméüs. Wat ik heb begrepen kan CVI ook voorkomen zonder CP, maar dat zal @JG1986 beter weten.
Bij mijn jongste op zijn kdc ook idd bartimeus elk jaar en de nieuwe kindjes standaard indien ouders dit goed vinden.
Dank je, op het forum had ik eigenlijk nog niemand gevonden met een kindje die het ook heeft. Is het een zware of milde vorm bij jullie?
Het gaat om ons zoontje van 4. Hij heeft een spraak taal achterstand. Heeft 14 maanden op een moc gezeten. En zit nu 2 dagen bij kentalis een vroeggroepbehandel ivm de taalachterstand. Heeft moeite met emotieregulatie, ziet en hoort alles. Daarnaast slaapt hij ook overdag nog, heeft hij nog echt nodig. Niet heel gebruikelijk met zijn leeftijd.
Bedankt voor de reacties. Ik heb wat opgezocht over cerebrale parase maar dit lijkt mij toch wel iets anders. Hopelijk krijgen we snel een verwijzing. Visio is voor ons dichtstbijzijnde.
Mijn dochter is zes en heeft spasme in allebei de benen en haar rechterarm werkt niet goed. Ook heeft ze epilepsie. Ze heeft orthopedische schoenen en nachtspalken. Daarbij zijn we nu via de WMO bezig voor een rolstoel voor als we dagjes weggaan of voor excursies met school. Ze krijgt fysio en elke dag thuis 2x een halfuur oefeningen. Ze zit op een gewone reguliere basisschool. En op school zijn ze helemaal ingelezen op zowel epilepsie als de cp. Ze hebben een protocol voor eventuele epileptische aanvallen en dergelijke. En hoe is dat bij jou?