arbeidsvoorw. gesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hoe kan ik me daar het best op voorbereiden? Ik heb volgende week voor het eerst zo'n gesprek en weet echt niet wat ik ervan moet verw8en eigenlijk..

Tips zyn welkom:D

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Er wordt besproken wat voor arbeidsvoorwaarden er zijn :D Glllapje :D

Het ligt een beetje aan het soort functie wat je gaat doen. Bij een aantal soorten functies vertellen ze je gewoon wat je gaat verdienen, hoe het zit met pensioenopbouw, vakantiedagen etc.
    Bij hogere functies zal men je vragen wat voor salaris je zelf in gedachten hebt. Meestal is er in de vacature dan al een "range" aangegeven qua min/max salaris.

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord! Er staat idd al een min/max bedrag. Wat ik mij afvroeg is of je tijdens het gesprek meteen al moet aangeven of je akkoord gaat of dat je daar nog bedenktyd voor krijgt.
    En wat zyn eventueel goede argumenten om een hoger bedrag te noemen?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm.... oefff.... even denken hoor.... het is voor mij alweer vier jaar geleden :cool: ....... of je meteen moet accepteren. Volgens mij mag je dat idd zelf aangeven. Zeker wanneer er tov je huidige werk veel verschillen zijn in de voorwaarden.

Ligt aan je ervaring etc hoeveel onderhandelingsruimte je hebt.
    Zet voor je zelf op papier wat je nu hebt qua voorwaarden (pensioen, vakantiedagen, evt ADV dagen, winstdeling, eindejaarsuitkering etc) en wat je al weet wat je toekomstige werkgever heeft aan voorwaarden.
    Zijn die voorwaarden minder/lager dan wat je nu hebt.... dan kun je een hogere salarisvraag daarmee verantwoorden. Maar misschien heb je bijv wel heel specifieke ervaringen/kwaliteiten wat een hoger salaris "oplevert". Laat ze maar komen met een bod. :D

Kijk ik ging er in 2007 echt aan alle kanten op vooruit.... loon, meer vakantiedagen, adv-dagen, winstdeling etc... achteraf zei mn gevoel dat ik toch te snel had toegehapt... Ze kwamen nl met het zelfde bedrag als wat ik in mn hoofd had als "openingsbod"

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hmm, ik heb die link ff bekeken. Heb echt geen zin in dat gesprek zeg. Maar ja, het kan niet anders..
    Je bent toch sowieso aangenomen als je voor een arbeidsvoorw. gesprek wordt uitgenodigd?:):D
    Kan het nog niet helemaal geloven dat ik een echte baan heb eindelijk. Mn 1ste echte baan:cool:

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gefeliciteerd!

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik laat de werkgever altijd eerst met een aanbod komen, en dan geef ik een tegenbod wat iets hoger ligt dan wat ik eigenlijk wil hebben. Het is net als afdingen op souvenirs in een vakantieland, maar in plaats van de laagste prijs probeer je nu het hoogste loon te krijgen.

Zelf eerst aangeven wat je wilt verdienen lijkt mij onverstandig, omdat het zomaar kan zijn dat je jezelf lager verkoopt dan dat je eigenlijk waard bent.

Deel Deze Pagina