Ik ben opzoek naar mooie ideeën om de tv te verbergen in de woonkamer. En dan niet in een kast, maar op een andere manier. Ik zie op internet o.a. een paneel met een afbeelding voor je tv hangen en deze wegschuiven als je tv wil kijken. Wie heeft nog andere ideeën en foto's van een (of je eigen) verborgen tv?
Ik dacht gelijk dat het een topic naar aanleiding van het mijn mond viel open topic was....maar de vraag is wel serieus. Verder dan een kast kom ik niet.
Ik ken een aantal mensen die dat doen omdat ze een flinke tv hebben en dat een ontsiering van de kamer vinden. Ze hebben allemaal zo'n paneel inderdaad.
Ik weet het maar kon het niet laten Snap helemaal dat je hem niet persé in get zicht wil hebben. Maar heb er geen oplossing voor
Mijn ouders hebben zo'n tv die ook dienst kan doen als schilderij. Ze wisselen dagelijks van schilderij, en savonds wordt het de tv. Ik vind het mooi, maar belachelijk duur, zou er zelf nooit voor kiezen, omdat de schilderijen wel 'nep' blijven, maar misschien is dat een optie?
Ik moest ook aan een 'the frame' denken. Die bedoelt @riean ook denk ik. Maar dan moet je een nieuwe tv kopen....
Ik zag bij Elise Boers zo'n soort projector, maar dat zal wel vreselijk duur zijn, vermoed ik. Geen idee hoe het heet trouwens.
Ik dacht ook gelijk in een klein kastje of op zolder haha had familie die dat had echt verschrikkelijk.
dacht ik ook meteen. Mijn moeder heeft een tv die dus een schilderij wordt. Gewoon alsof er een mooie foto aan de muur hangt. Geen idee hoe duur dat is, maar dat kan natuurlijk niet met elke tv. Dan zul je een nieuwe moeten kopen. Ik kom ook niet verder dan hem in een kast plaatsen.
Wij hebben zo'n frame zoals hierboven genoemd. Overdag een schilderij en 's avonds een tv. Ik vind het een uitkomst. Je hebt er ook een abbonement bij voor schilderijen maar die vind ik zelf te duur. Gelukkig kun je er ook zelf foto's / schilderijen opzetten. Dus we wisselen zo af en toe van thema als ik het weer zat ben. Truc is wel om hem net iets hoger te hangen zodat het er ook uitziet alsof je daar een schilderij hebt opgehangen. En wij hebben een pvc buis in de muur gefreest zodat je (het doorzichtige) draadje ook niet meer ziet.
Wij hebben ook The Frame echt fantastisch! Vooral omdat hij zo vlak op de muur zit en geen ding op een kastje ofzo. Wij hebben foto's erop staan (landschaps)
Haha nee, het gaat niet om stiekem tv kijken vanuit geloofsovertuiging. We hebben de tv nu aardig uit het zicht. Maar we gaan de tv verplaatsen vanwege herinrichting woonkamer. Nu komt het meer in zicht en dat vinden wij wel een minpunt. Dus we zijn opzoek naar een optie om de tv wat te maskeren. The frame; ik ga er eens naar googlen. Een tv die als schilderij fungeert klinkt als een mooie optie. Mijn man had het ook over zo'n liftje. Maar dan moet de tv denk ik in een kastje verwerkt worden. Dressoir openzagen is geen optie. En de tv erachter laten verdwijnen kost 20cm las hij. Dat word een gapend gat tussen de muur en dressoir. @tuc; een soort van schuifpaneel voor de tv? Ik zag ook iets met een soort van rolgordijntje voor de tv. Een doek met een afbeelding erop. Iemand daar ervaring mee?