Aaaahhhh....zielige papa

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door banjabes, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Zoey is erg van de babbel. Heerlijk vind ze het om klanken te maken met haar stem. De laatste tijd was het al: mamamamammamamamaa en nu is het constant mama of mam of ma. Papa heeft ze 1 keer gezegd. Papa is echt een beetje teleurgesteld. Ik probeer nu heel de tijd het woordje papa te stimuleren, maar ze houdt het bij mama. Vind het een beetje sneu voor pa. Hebben jullie dit ook en hoe hebben jullie de kleintjes ook gestimuleerd om papa te gaan zeggen?

Groetjes

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    werkt niet...
    mijn meisje is 15 maanden en als ik papa paaaaaaaapaaaaaaa zeg dan zegt zei mama

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    werk inderdaad neit julian zegt ook alleen mama
    punt is mama zien ze misschien de hele dag of veel meer dan de papa en dan krijg je dat.
    ja lullig voor de papa maar hallo je dochter is pas 9 maand dan kan je nog niets verwachten je heb kans dat ze straks mama een tijdje niet eens meer zegt deed julian dus ook.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is heel enthousiast begonnen met papa 2 weken terug...na 3 dagen was het ineens mama en geen papa meer! Hahahaha!
    Maar gisteren en vandaag is het hem toch weer gelukt!

Ik ben allang blij dat er geen weken tussen zat...dan had ik zelf toch een beetje ongelukkig geweest! Hahahaha!

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    kyan is 1,5 en zelfs nu nog alleen mama mama mama

6. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber roept de hele dag alleen maar papapapapa, niks wat op mama lijkt. Dat al voor een maand...

7. hummer1

hummer1 Lid

27 nov 2009
    44
    1
    0
    Hier al net zo! geen mama te bekennen alleen maar papa! Alleen al meneer wat te mopperen heeft is het mama!!!

8. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochter begon ook met papa en baba maar met maand of 10 is het mama geworden en nu nog steeds. Geen spoor van "papa"... Vind het niet sneu maar terecht - moet hij maar meer met haar bezig zijn, haha :D

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ach, ik denk dat ze niet eens echt doorhebben dat ze mama of papa zeggen. Helemaal niet op de leeftijd van mijn kindje.

Hier zegt ze ook papapapaaa, maar er is helemaal geen papa hier dus ze kan niet eens weten wat een papa is.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddox zegt ook alleen maar mummaaaa. terwijl hij zowat de hele dag met papa thuis zit. yup papa is ietsjes teleurgesteld maaaaar hij kruipt wel achter papa aan als hij de woonkamer uitloopt en dat doet ie weer niet bij mama

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hier is het andersom. Ze kan wel mama zeggen maar noemt me vaker papa dan mama. Oma zegt ze ook niet, oma is gewoon opa

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze doet dat niet expres om papa te pesten toch? Gewoon op een normale manier aanleren dat papa papa is dus, en dan is het verder gewoon afwachten wanneer ze het snapt :)
    Niet te persoonlijk maken dus :)

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou....hier is het als ik mama roep, zegt hij papa :( Laatst gingen we hem ophalen van het dagverblijf en hij had alleen oog voor papa :( dus hij is een papa's kindje hahaha

14. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier is het mama en dada en dat is al maanden zo....

15. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter zei vanaf 6/7 maanden heel vaak 'mamamamamama'. Eigenlijk nooit 'papa'. Met 10 maanden ofzo zei ze voor het eerst bewust 'papa' en 'mama' op dezelfde dag. Wel zo eerlijk..;). Maar nu is het eigenlijk altijd 'papa', terwijl ze heel goed weet dat ik 'mama' ben. Het kan dus veranderen hoor! Hier trouwens nooit gestimuleerd..

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

eerst was het hier mama nu ook papa. Eerst zei ze steeds mama nu veel meer papa. We zeggen gewoon steeds papa en mama voor, denk dat ze het zo opgepikt heeft.

Deel Deze Pagina