pyjamapapje of rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door pooh82, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en qua eetschema gaat het goed.
    Ik zit alleen wel een beetje te rommelen met haar papfles.
    Ik geef haar nu om 19.30 een papfles voor het slapen gaan, maar volgens het CB is het op een gegeven moment verstandiger om dat s ochtends te doen, omdat ze anders misschien te vol zit met ook nog eens een prakje en een toetje na.
    Dit ga ik dus binnenkort misschien wel omdraaien, maar wat geven jullie voor een pap?
    Ik heb namelijk voor een keer pyjama-papje van Nestlé gekocht, maar dat spul is mierzoet naar mijn idee! Normaal gaf ik haar rijstebloem neutraal, maar ik dacht dat het pyjama-papje misschien wat voedzamer zou zijn, omdat dat tenslotte bedoeld is voor 6+...

Iemand tips, ideeën, suggesties?

Alvast bedankt!

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij hadden bambix fijne granen, en nu inmiddels bambix licht volkoren. Gewoon neutraal zonder al die toegevoegde smaken.

3. adi

adi Niet meer actief

Bambix heeft een hele reeks aan papgranen die je mengt met melk (dus als volgende stap na rijstebloem).

Fijne granen van Bambix zijn best goede voedende pap. Op de verpakking staat dat je die in een bord moet geven, maar je kunt er ook prima een papfles van maken. Alleen dan minder schepjes toevoegen dan voor een bordje pap.

4. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Adi en Flamingo: Ik heb idd wel een pak zien staan van Bambix fijne granen, maar ik had het idee dat dit echt voor de ochtend was zeg maar? Of zal het niet uitmaken of het s ochtends of s avonds gegeven wordt?

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    nee hoor maakt niet uit, wij geven 's morgens en 's avonds bambix! Vroeger had je ook maar 'één' soort (gewoon bambix!!) haha maar tegenwoordig moet er overal een term aanhangen dat de extra verkoop maar stimuleert hé??? haha slecht voor onze portemonne ;)

Voor de fles kun je zo'n 3 standen speen kopen, dit is handig met het geven van pap.
    Op een fles met 180 ml water, en 6 scheppen opvolgmelk zijn wij begonnen om daar 2 kleine lepels bambix bij in te doen. Je merkt wel of dat op gaat of te veel is. Dan de volgende keer iets meer of minder bambix erdoor.

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij zijn zo ver nog niet maar volgens mij werk je naar een boterham toe als je het s'ochtends gaat geven. En dat is geloof ik toch een beetje de bedoeling?

Vroeger werden wij ook groot met gewone bambix. Volgens mij zijn al die pyamapapjes e.d. ook wel een beetje verkoop praatjes.

Als je kindje tevreden is met een neutrale smaak zou ik het nog lekker even zo houden. Smaakjes krijgen ze overdag met fruit en groente genoeg.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gaf hier ook altijd de 'gewone' pap van Bambix.
    Soms met een half banaantje erdoorheen geprakt ter afwisseling.
    Ik heb nooit een papfles in de avond gegeven, alleen maar als ontbijt (uit een bordje, hier was het een drama uit de fles).

8. adi

adi Niet meer actief

Je kunt de pap geven wanneer het jou uitkomt hoor! Al die verkooppraatjes zijn natuurlijk gewoon commercie.

Net zoals die pyjamapapjes. Hoezo pyjama? Wat als je je kind al aangekleed hebt? ;)

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Haha:) tja, dan mag je het niet meer geven als je je kind al aangekleed hebt!haha:)

Het is inderdaad wel 1 en al verkooptrucjes...je hebt echt onwijs veel soorten pap:$...zelfs met appelsmaak:(
    Maar ik maak dit pak op en dan ga ik gewoon over op de bambix fijne granen, daar voel ik me toch wel beter bij (en misschien gooi ik het pak wel gewoon weg, want als je het pakje openmaakt, komt de zoetigheid je tegemoet!
    Ik ben echt niet zo panisch met suikers, maar dit is wel weer een beetje té veel van het goeie (en dan staat er nog doodleuk op het pak "geen suiker toegevoegd:("

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Onze meid lust de pyamapap niet eens. Ze krijgt savonds gewoon een fles melk, niet eens pap en slaapt de hele nacht. Smiddags krijgt ze gewone bambix pap met een lepeltje.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook een keer aan de voedingsdeskundige op het forum gevraagd en die zei ook dat je de bambix fijne granen prima 's avonds mag geven.
    Wij hebben het 1x geprobeerd, maar ze kreeg krampen.
    Nu willen we het nog een keer proberen (we zijn weer een paar weken verder..) om haar toch wat meer aan granen te laten wennen en een lekker ontbijt te hebben.
    Met hoeveel schepjes zijn jullie de pap begonnen? Gewoon gelijk een bord of eerst maar 1 of 2 schepjes?

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    uit een bordje was hier geen succes dus ik geef het uit de fles nu met twee tot drie schepjes.. ben begonnen met een half schepje en zo opgebouwd..

13. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar komt het dan niet te snel uit de fles. Ik heb het dus ook 1x met de fles geprobeerd. had toen 2 schepjes, maar met de papspeen op de langzaamste stand kwam het er wel erg snel uit en had ze het binnen 5 minuten op. Misschien vandaar ook de krampen :( Hoe doen jullie dit?

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou gewoon kijken naar je kind. Op zich zijn papflessen helemaal niet nodig als een kind goed eet en drinkt, maar sommige kinderen krijgen er nog vrij lang eentje voor het slapen gaan. 't Ene kind heeft daar nou eenmaal meer behoefte aan als het andere kind.

Ik zou geen papfles als ontbijt gaan geven, gewoon bordje pap of straks met 7 maanden een boterham.

Deel Deze Pagina