Hi, Zit er nog smaakverschil in de merken of soorten voeding? Bv comfort, hypo en gewoon of bv Fryso en Nutrilon. Ik heb t idee dat mijn dochter de gewone voeding niet lust. Ze kokhalst helemaal! Ze krijgt normaal de borst.... Het kan ook een hardnekkige flesweigeraar zijn hoor , maar ik wil alles uitsluiten ! Iemand met zelfde probleem? Of weet iemand dit? Hoor graag. kiss RR
Ik zou zeggen, proef het zelf eens (heb ik ook gedaan). Ik snap alleen niet dat je dochter de gewone voeding niet lust. Dat is toch gewoon jouw melk? Als ze die niet uit een flesje wil, dan kan het zijn dat ze nog aan een flesje moet wennen. Om te wennen is het voldoende om 20-50cc afgekolfde melk in een flesje te doen. Als je gewoon borstvoeding geeft hoef je je over de smaak van kunstvoeding verder geen zorgen te maken. Geloof me maar het smaakt niet lekker (en ik heb veel soorten geproefd!)
Ik heb het hier niet over borstvoeding. Ik heb het over kunstvoeding. Als mijn dochter een fles krijgt krijgt ze ook kunstvoeding. Geen borstvoeding dus. Maar de vraag is dus, en jij kan die zeker beantwoorden daar je zoveel soorten hebt geproefd, zijn er verschillende smaken? En zoja, welke komt het meest overeen met borstvoeding? Greetz RR
Geen een komt in smaak overeen met borstvoeding. De meeste kunstvoeding smaakt weeiig, een beetje kartonachtig, en soms wat bitter. Als je je dochter aan de fles wilt laten wennen en ze heeft een afkeer van de smaak van kunstvoeding, dan is het handiger om haar eerst een poosje gewoon moedermelk in de fles te geven. Als ze dan gewend is kun je gaan mengen tot ze de smaak van kunstvoeding accepteert.
Ik had de tip van voeding mengen idd ookal van iemand anders gehad. Bedankt! Denk dat ik dat maar is ga proberen.
Als er iemand in je familie hooikoorts, eczeem, astma, huidproblemen, luchtwegproblemen of een allergie heeft, dan kun je beter gaan mengen met hypo-allergene voeding. Nadeel is wel dat die wat bitterder smaakt.
Wij hebben in het begin ook gemengd, puur om te wennen. En ik heb alleen Nutrilon in huis maar ik vind het zelf smerig, heb geen ervaring met andere merken.
Misschien ten overvloede: hoe langer een kind naast de moedermelk niets anders krijgt, des te meer heeft het eraan. Moedermelk legt een beschermende laag in de darmen, waardoor een kindje minder last heeft van infecties, en waardoor allergenen moeilijker in het bloed komen. Kunstvoeding tast die beschermlaag aan. Verder verandert door het hoge ijzergehalte de darmflora, waardoor verkeerde bacteriën gemakkelijker groeien. Moedermelk helpt wel die tegne te gaan, maar hoe meer moedermelk, hoe beter.
Volgens ons cb komt de Friso voeding het meest in de buurt van de borstvoeding... Wij zijn op advies van hun dan ook daarmee begonnen (de H.A. ivm allergieen) en hebben geen problemen ermee gehad...
Weer zo'n CB dat naar reclamepraatjes van een Friso-vertegenwoordiger heeft geluisterd...je hoort dit vaker, maar het is gewoon niet waar. Friso lijkt net zoveel op moedermelk als alle andere merken.