vegetariers in the house????

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Even een vraagje dan:

Onze dochter van 4,5 is nooit gek op vlees geweest, maar eet het nu helemaal weinig nog. Ze eet wel graag kip en gehaktcordonbleu's (omdat daar kaas in zit;))
    Waar moet ik opletten zodat zij wel genoeg goede stoffen binnenkrijgt. Meende een keer gehoord te hebben dat vegetariërs de goede stoffen in vlees vervangen door iets anders...of is dat onzin??

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.276
    10.999
    113
    Je kan peulvruchten gebruiken, noten, tofu, paddestoelen... Je moet de eiwitten inderdaad wel vervangen! Ik werd trouwens vegetariër toen ik zo oud was als jouw dochter nu, en ben er prima groot op geworden :)

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat mijn voorganger al zegt!
    Verder zijn er ook vleesvervangers, mijn zoontje is dol op de vega balletjes! Bij een rijst gerecht kun je altijd een ei geven met wat sojasaus er door.
    Daarnaast is het niet erg al ze een keer geen vlees eet hoor!
    Neemt ze wel beleg op brood?

Ik ben ook vegetariër, mijn zoontje niet maar eet wel deels vega mee. Hij heeft zelfs een voorkeur voor de vleesvervangers tov gewoon vlees.

4. tuc

tuc Niet meer actief

tnx dames...ja op brood eet ze af en toe wel vlees. Niet vaak hoor, meestal kaas (ja daar hebben we hem weer;)) of stroop/jam.

Ok, ga ik dat van de eiwitten in de gaten houden. Ik denk dat ze gemiddeld van de 7 dagen 3 dagen vlees eet.

Deel Deze Pagina