Welke groente op de BBQ?

Discussie in 'De lounge' gestart door DQueen, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja kun je ook poffen of in plakken grillen

DQueen vindt dit leuk.
  2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ja poffen in alu folie, minder lang dan je een gewone aardappel zou doen, ze zijn snel heel zacht!

DQueen vindt dit leuk.
  3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Leggen jullie het rechtstreeks op de bbq? Boven de kolen of ernaast? Mijn groenten worden altijd zwart maar nog halfrauw en smakeloos :oops:

DQueen vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    Ik leg het rechtstreeks, naast de kolen op de randen :)

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Stammetje van Champignon eruit breken, rechtstreeks op de bbq leggen, zodra ze gaar zijn op je bord vullen met knoflook- of kruidenboter. Kan idd ook met kruidenkaas. Allebei lekker!

6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Geïnspireerd door dit topic:
    Ze zijn heerlijk!
    (Gemarineerd in olijfolie, geperste knoflook, zout en peper)

Bijgevoegde bestanden:

lalalindsay, Sado, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Courgette.... paprika.... tomaatjes. Beste in zo'n aluminium folie bakje op de bbq leggen

DQueen vindt dit leuk.
  8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook puntpaprika's die blakeren we zwart, even in een afgesloten zak, dan het vel eraf, steel en pitten eruit en kruiden met peper, zout en eventueel knoflook. Beetje olijfolie en azijn en eten met feta. Mmm.

Of gepofte uien zijn ook supersimpel en heerlijk. https://www.culy.nl/inspiratie/heerlijk-gepofte-uien-voor-op-de-barbecue/

Verder zijn alle hiervoor genoemde dingen met courgette en aubergine ook prima!

9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij doen ze meestal in stukjes met kruiden en dan indirect grillen

10. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Geen groente, maar wel iets anders dan vlees en altijd zeer geliefd door iedereen die aanschuift bij ons.

Ik eet vandaag: BBQ-salade met gegrilde meloen, amandelen en feta #Appie https://www.ah.nl/r/1190641

DQueen vindt dit leuk.
  11. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Als je zelf de spiesjes maakt kun je tussen de kip ook heel goed perzik of ananas doen. Asperges doen het hier ook goed, even met olie insmeren. Courgette in plakken, insmeren en kruiden. Verder maak ik altijd spiesen van champignons, paprika, ui en courgette. Pakketjes van champignons met knoflookolie in aluminiumfolie.

DQueen vindt dit leuk.
  12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Kijk eens of je een “koude” zone kunt maken door de helft van je bbq te vullen met hete kooltjes en de andere helft leeg te laten . Boven de lege helft gaar je je groenten en als ze beet gaar zijn grill je ze af boven t hete deel.

Ook worstjes zijn lekkerder wanneer je ze gaart op t koude deel en af grilt boven het hete deel.

Wat ook een hele lekkere tip is, is om een himalaya zout steen op de bbq te leggen en daar je groenten op bakken, echt geweldig!

Ik heb zelf een Kamado Joe ( zelfde idee als big green egg) en kook er werkelijk alles op

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dat doen we altijd. We hebben een Boretti BBQ. ik heb het ook geprobeerd met zn groentepan voor de BBQ. Zn ijzeren ding met kleine gaatjes erin. Beenham, worst, varkenshaas, spareribs etc garen we ook allemaal indirect inderdaad. Maar groenten wil tot nu toe niet lukken. vandaag gaan we weer bbqen en heb nog courgette en paprika liggen dus we gaan weer een poging wagen.

14. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ja heerlijk.
    In blokjes en dan met olijfolie, peper en zout (of Chili flakes ipv peper) in een alu schaaltje.

DQueen vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.992
    113
    Vrouw
    Zoete aardappel met paprikapoeder in een aluminium schaaltje op de bbq is ook erg lekker!

Als toetje hollen wij vaak een banaan uit, en vullen deze met rum en wat suiker, daarna in pakken in aluminium foli en zo'n 5-10 minuten op de bbq leggen. Zijn ook weer wat extra vitamientjes. :D

DQueen en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Wat een super lekkere ideeën hier!

Ik snij altijd courgette, uiringen, tomaten, knoflook en hussel dat door elkaar met wat olijfolie, zout, peper. Soms doe ik er Italiaanse kruiden doorheen. Ik doe het in zo’n groenteschaal van Weber. De kinderen vinden het ook heel lekker.

DQueen vindt dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Iedereen bedankt voor de lekkere recepten. Had gisteren spiesjes gemaakt van courgette, champignon, rode uit en rode paprika. Dit alles had ik de hele middag in een marrinade gehad van olijfolie, knoflook, peper, zout en italiaanse kruiden. Even op de gril aangebakken en daarna in zo een aluminium schaaltje hoog op de gril laten garen. En het was heeeeeeerlijk en voor herhaling vatbaar. Voor mij geen bbq meer zonder deze spiesjes in ieder geval.
    Man wilde nu ook mais op de bbq gaan proberen, ik neem aan dat ik deze van te voren moet koken omdat we anders popcorn gaan maken? :D

18. DQueen

DQueen Niet meer actief

Die banaan doen wij ook af en toe als toetje, bolletje vanille ijs en een klodder slagroom er nog bij... mmmmmm...

Cin85 vindt dit leuk.
  19. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Mais kan zo op het rooster!

DQueen vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Die vullen wij met chocolade. Echt mummie!

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina