Welke groente op de BBQ?

Discussie in 'De lounge' gestart door DQueen, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

oeh lekkere combinatie banaan en chocolade, het water loopt me in de mond :D

2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mais gewoon direct grillen zonder 'voorbehandeling', duurt wel even (half uur?) dus wij leggen het er altijd meteen aan het begin al op. En juist niet die voorgegaarde nemen, die is echt heel vies op de bbq.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Yes!! Mijn man kreeg voor zijn verjaardag van de buren andere grillroosters van Boretti. Van dikker ijzer en 1/3 bestaat uit bakplaat. Dus mijn plakje courgette met zout/peper waren nu wel erglekker op de plaat. Voor een grilrandje had ik ze net wat dikker moeten snijden denk ik. Ze smaakten nu wat verbrand maar had ze ook max een halve tot hele cm dik gesneden.
    Dit gaan we voortaan altijd erbij doen op de bbq.

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Zo ! Dat zijn fijne buren met zulke kadootjes

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Shit, daar gaat mijn gezonde toetje! Want dit moet ik natuurlijk uitproberen, dus weer 6000 calorieën extra... bedankt hè?! :p

DQueen vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Shit, daar gaat mijn gezonde toetje! Want dit moet ik natuurlijk uitproberen, dus weer 6000 calorieën extra... bedankt hè?! :p

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Zeker weten! We hebben stuk voor stuk echt topburen in ons rijtje. Zo mocht ik voor twee weken terug met de verjaardag van onze dochter bij andere buren de koelkast gebruiken (zelf waren ze nog op vakantie) omdat we 25 mee eters hadden en ik me geen raad wist met alle taart, drinken en gekookt eten. Deze week kwamen ze de parasol brengen voor extra schaduw voor de kids omdat ze zelf op de camping waren. Andersom lenen ze soms onze bus, hogedrukreiniger maakt manlief af en toe de auto etc. Echt ons buurtje is goud waard!

Ot: zaterdag verwachten we weer 15 mee eters dus ik ga zeker nog meer tips uitproberen! Qua vlees heb ik nu 16 speklapjes, 3 spareribs, beenhammetje, varkenshaasjes, rond de 20 worstjes, 10 filetlapjes, hamburgers. En uiteraard ga ik sla, rundvleessalade, sausjes en stokbrood halen. En dus courgette en paprika :)

DQueen vindt dit leuk.
  8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Superfijn om zulke leuke buren te hebben, ik prijs mijzelf ook heel gelukkig met de mijne, kan helaas ook anders lees ik vaak.

Veel plezier zaterdag

9. DQueen

DQueen Niet meer actief

De spiesjes waren zo lekker maandag dat ik ze vandaag weer heb gemaakt. We zouden restjesdag doen, vlees van maandag opmaken op de bbq, de resten aardappelsalade van maandag, de resten pastasalade van gisteren aangevult met wat fruit dat er nog lag (ananas, meloen, kersen en aarbeien) maar ben speciaal voor die groentespiesjes nog extra naar de winkel gereden en heb meer daarvan gegeten dan van alle restjes. Moet zeggen dat zo een restjes dag me wel goed bevalt ipv weggooien en weer extra verzinnen wat we moeten eten en een dag extra boodschappen doen dus denk dat ik 1 dag in de week ga omtoveren tot restjes dag vanaf nu!

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Goed idee, dat doen wij ook regelmatig! :thumup:

DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina