Welke groentehapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door FEE88, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier zijn we begonnen met broccoli, daarna peentjes en daarna zoete aardappel. Ik stoomde het gewoon (ietsje langer dan normaal, zodat het lekker gaar en zacht was) liet het wat afkoelen en gaf het zo. Pureren heb ik nooit gedaan, dat vonden ze ook niet lekker (potjes weigerden ze), ze kregen gewoon stukken om vast te pakken en af te sabbelen of af te happen. Vooral broccoli is daar heel handig voor, dat heeft van nature al een handvat.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is niet zo gek, want de potjes die je noemt zijn me een partij zoet! Door de worteltjes zit appelsapconcentraat en de bruine bonen met appel zijn eerder appelmoes met een verdwaalde bruine boon. Qua smaak zijn het allebei eerder fruithappen dan groentehappen volgens mij;)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb een potje bruine bonen met appeltjes bekeken, 50% appel, 25% bruine boon en dan nog wat water en ik geloof aardappel of rijst ter opvulling. Dat durven ze dan bruine boon te noemen!

Broccoli was hier geen succes trouwens, bloemkool ook niet. Zoete aardappel heeft ze vandaag een flink bakje van op, was ook erg lekker!( Edit; had het gekookt en toen door de appelmoes-zeef gedaan. Beetje olijfolie erbij en smullen maar! )

Deel Deze Pagina