Welke groep 2/3 autostoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door NiekeKris, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    #1 NiekeKris, 15 sep 2012
    Laatst bewerkt: 15 sep 2012
    Onze dochter kan over naar een groep 2/3 autostoel, maar ik vind het niet zo prettig dat ze dan zelf onder de gordel uit kan komen... Bij mijn ouders in de auto kan dat niet, omdat bij hen de gordels blokkeren als ze weer in gaan (blokkersysteem). Voor volwassenen erg irritant, maar ik vind het voor haar wel een veilig idee... Iemand enig idee of er een autostoeltje of iets anders bestaat die de gordel ook blokkeren?

Of een goede, veilig bevonden, 1-2-3 autostoel met een vijfpuntsgordel? Want die kom ik ook tegen, Nania en Römer en Cybex hebben die onder andere...moet alleen nog even testresultaten opzoeken. Want dat hij veilig is is toch de eerste eis...

(Op zich blijft ze wel zitten, hoor, 't is meer voor mezelf voor het idee dat ik dat wil.)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou onze dame zakt dus weleens uit de gordel als ze slaapt en je gaat de bocht om.
    Dus als er een handige oplossing is... :)

Romer is overigens wel een heel fijn merk vind.
    Die hadden we hiervoor en dat was echt ideaal.
    Nu een MC rodi sps... En tja.. Toch anders.
    Maar wellicht komt dat omdat we hiervoor een isofix stoeltje hadden en deze zit gewoon in de gordel en dus veel losser.
    Ligt meer aan de bevestiging dan aan het merk dus.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij hebben geen isofix in de auto, dus het zal sowieso een los stoeltje worden...

Maar vind het gewoon geen fijn idee dat ze zelf tussen de gordel uit kan gaan...

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat kon onze dochter bij het andere stoeltje ook al.. :)

Dus die is redelijk afgetraind wat dat betreft.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik had bij mijn dochtertje de Kiddy infinity pro, beviel goed. Die hebben ze ook in een uitvoering voor 1-2-3 ofzo, alleen heet hij dan anders en inderdaad ook zo'n systeem van Cybex. Later haal je dan dat buikblok weg en hebben ze een gewoon stoeltje.
    Hier vind je de testresultaten: Testresultaten | Kinderstoeltje.nl
    Zou eens gaan passen en kijken bij Babypark of Gardo, waar ze die zitjes verkopen. In Duitsland zijn beide merken stukken goedkoper, dus ik zou voor je zoiets koopt en je geld wilt besparen even wat Duitse sites bekijken.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alle stoelen die verkocht worden in nederland zijn veilig.. ;) Wij hebben afgelopen week een kids river 123 stoel aangeschaft. Dochter stak boven de MC priori uit met haar hoofd maar kan qua gewicht nog niet over naar groep 3 stoel.

Het is geen maxi cosi, dat zie je aan de afwerking en de gebuikte materialen maar het ziet er gewoon prima en degelijk uit..

De meest veilige stoelen zijn de stoelen met vanglichaam, is mij verteld, omdat de armpjes al hoog zitten, krijgen ze bij een ongeval een minder grote klap omdat het zelf al redelijk opvangen met die armpjes.

Deel Deze Pagina