mijn zoontje gaat vanaf volgende week op maandag en woensdagochtend naar de psz, vind het erg spannend!! denk dat hij het wel leuk gaat vinden. hoe deden jullie kindjes het de eerste weken?
Mijn zoontje vond het meteen geweldig, zo leuk dat hij de eerste paar keer echt niet meer mee naar huis wou, ik moest hem echt het gebouw uittillen, na een paar keer ging dat gelukkig wel weer goed ik zelf was de eerste ochtend wel erg bezorgd en zenuwachtig, maar ook dat went snel hihi, nu geniet ik echt van die paar vrije uurtjes
Mijn kinderen gingen/gaan graag. De oudste is op een gegeven moment 3 ochtenden gegaan en als ze voor de jongste nog een plekje hebben, mag die ook een extra ochtend van mij.
Ze deed/doet het fantastisch. ik leg wel heel duidelijk uit wat de bedoeling is. Ik vertelde in het begin ook wat ik zelf ging doen 'ik ga even boodschappen doen en daarna kom ik je weer ophalen'. Als het echt problematisch wordt dan kun je iets van jezelf meegeven (zo blijf je toch een beetje bij hem), zijn knuffel meegeven of desnoods een foto maken van de juf en deze thuis ophangen. Maak het afscheid niet te lang. ga gewoon weg en blijf desnoods uit het zicht even op de gang zitten. Succes!
ben erg bang dat sam erg gaat huilen omdat hij erg aan mij hangt de laatste tijd.maar we zullen het wel zien. moeten jullie kindjes zelf wat te eten of drinken mee nemen naar de psz?
Ooh Spannend he.. Yasemin gaat per 1 oktober starten bij de PSZ.. De week ervoor hebben we intake gesprek. Ik vind het nu al reuzespannend!
Hier vond ze t ook vanaf t begin af aan meteen leuk. Ze heeft ook nooit gehuild met wegbrengen. Maar wel was ze de eerste maanden nog niet 'zichzelf'. Thuis en ook in een andere omgeving, als ik er bij was (soms na even wennen), was ze meestal erg spontaan. De eerste tijd op de psz was ze juist erg gesloten. Ze liet emoties niet goed zien, ze konden niet echt hoogte van haar krijgen.. Maar ze deed verder wel altijd leuk mee. Pas na de zomervakantie (vorig jaar) was dat opeens helemaal weg en is ze daar nu ook het spontane, vrolijke kind dat we kennen Als ik dr op kom halen, hoor ik dr altijd boven iedereen uit kletsen en zingen .
deze week krijg ik ook een intake gesprek dus ben erg benieuwd! deze week lekker rustig aan doen niet te veel gekke dingen en op tijd naar bed, sam dan he..
Quinten vond het vanaf dag 1 geweldig en rende hard voor me aan naar binnen. Hij kende veel juffen ook al omdat we al van kleins af aan naar de kruipgroep gingen voor kindjes tot 2a3 jaar en was met hun al vaak bij de psz wezen kijken en mee doen dus was niet helemaal vreemd voor hem en dat scheelt flink . Hoer moeten ze schone kleren, luiers en fruit mee.
Hier krijgen ze drinken en moet je fruit meegeven. Ze heeft het er hier al weken over. Ze is al een keer op de open dag wezen kijken. Volgende wk komt er iemand eerst thuis langs voor een kennismaking.
vorige week had ik gebeld omdat ik nog geen kennismakinggesprek had gehad, word deze week gebeld dus ben erg benieuwd. ben met sam wel al een keer gaan kijken op de psz, het is dichtbij huis gelukkig.
Dochter mag morgen voor het eerst Geen kennismaking of iets dergelijks gehad. Moet er morgen wel bij blijven (8.30_11.00)
Zo dochter haar eerste ochtend zit erop. Ze vond het spelen erg leuk, ze heeft alleen nog wat moeite met de regels, maar dat komt vast goed. Voor de eerste keer vond ik het super gaan. Ze is nu uitgeteld.
fijn dat ze het leuk vond! ik heb nog niks gehoord, denk ook dat ik dan maandagochtend bij hem mag blijven.
Mijn dochter liep meteen naar binnen. Ben er 1 keer bij gebleven en toen ging ze alleen, nooit een probleem geweest gelukkig. Mijn zoontje kwam er al vanaf 4 maanden dus die kent de juffen al, de liedjes, de spulletjes haha. Voor hem was het dus ook geen probleem, wist meteen dat hij een stoel moest pakken en in de kring moest zitten. Ze moeten hier alleen fruit meenemen, drinken krijgen ze daar.
bij de informatie stond dat sam fruit en een beker drinken mee moet nemen en luiers. vind het echt spannend hoor!