Welke grote airfryer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Achterkantvandemaan, 23 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Onze airfryer is na tien jaar echt niet meer schoon te krijgen :roflmao:
    We zoeken dus een nieuwe. Moet een grote zijn. Welke raden jullie aan? Of juist helemaal niet?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb al een aantal jaar een XL van Philips en ben tevreden. We maken hem na gebruik altijd schoon.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  3. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Ik heb een dubbele van bcc eigen merk. Vind ik groot genoeg maar als je er ook brood/cake in wil bakken is die wel te klein.

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik twijfel tussen een Philips XL (volgens mij is ons oudje een Philips L), Philips XXL of een dubbele (zag er een van Ninja ofzoiets).

XL lijkt me prima voor ons, maar kan je daar een kilo frietjes in bakken in één keer?
    XXL neig ik dan meer naar, alleen duurt die natuurlijk langer om op temperatuur te komen en als ik niet veel heb om af te bakken is zo'n XXL ook zonde natuurlijk.

Zo'n dubbele van Ninja lijkt me ideaal, alleen zit je dan met 2 kleine compartimenten. Grote dingen passen daar natuurlijk niet in.

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij hebben besloten om voor een vierkante airfryer te gaan, dus niet de typische zwarte.
    Tot op heden zitten we te kijken naar de Ninja Foodi 10 in 1.
    Reden daarvoor is dat deze, naast airfryen ook kan bakken, grillen, drogen en meer.
    En ik vind die echte airfryers gewoon enorm k*t schoonmaken, dus daar begin ik niet meer aan.
    Echte ervaringen kan ik je dus nog niet geven.

6. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    De ninja heb ik ook naar gekeken maar vond die wel erg prijzig, die van de bcc was op dat moment in de aanbieding en dus daarvoor gekozen.
    Qua ruimte is die van bcc gelijk aan de ninja en de accesoires van de ninja zouden in de bcc ook moeten passen maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Wel is de ninja uitgebreider indd en heeft een hoger vermogen. Als we de onze gaan vervangen (duurt nog wel ff) dan gaan we waarschijnlijk wel voor een Ninja omdat die meer opties heeft en we de airfryer wel echt veel gebruiken (vlees, groenten, vis, aardappelen, kleine cakes, cupcakes en natuurlijk friet en snacks)

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Nou, dat duurt hier echt niet lang hoor!

We hebben dus de XXL, patat gaat een hele zak prima in, maar snacks moeten wel apart, dat vind ik al irritant, dus zou zelf nooit voor de XL gaan.

8. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik vind het verschil in grootte zo lastig inschatten (XL en XXL). Wij zijn maar met z'n drieën en tot nu toe hebben we ons dus kunnen redden met de L. Dus een XL zou al vooruitgang zijn, maar waarom niet meteen 'goed' doen en voor die XXL gaan? :D Lastig lastig.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben de Philips xxl, mocht je bijvoorbeeld vlees naast aardappelen willen bakken, dan kan je de bak in 2e splitsen zodat de boel niet tegen elkaar aan ligt.
    De xxl doet er trouwens niet langer over dan de gewone van Philips, die hebben wij namelijk ook, maar die was veel te klein voor ons gezin.
    Daarnaast hebben we de ninja 14 in 1, deze heeft ook een airfryer functie, maar voor patat duurt dit jaren. Voor vlees, vis en of een paar cupcakes is hij wel prima, en sneller dan de airfryers. Voordeel van de ninja is dat je bijvoorbeeld ook kan stomen en bakken tegelijkertijd, zo heb je dan bij zalm een hele sappige binnenkant maar wel een knapperig korstje.
    Geen idee of de airfryer grill van ninja die functies ook heeft.

10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
  11. LuciferMorningstar

19 mei 2021
    51
    47
    18
    De huidige XXL is te vergelijken met de oude XL. Ik had de oude XL en nu de nieuwe XL en vind het maar wat irritant dat de nieuwe minder watt heeft, alles moet langer erin dan aangegeven. Bij die oude klopten alle tijden altijd wel.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Nou, ik vond daar destijds niks lastigs aan :D

Toen we hem kochten waren de kinderen (we hebben er 2) nog klein, maar die eten inmiddels ook net zoveel als ons, dus ben maar wat blij met de XXL!
    We gebruiken hem ook regelmatig als er anderen te eten zijn (bijv. als er kinderen blijven eten met spelen), dan is de extra capaciteit ook handig.

13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
  14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Oh is dat het! Wij hebben nu een nieuwe xl en die is dramatisch traag. Vind hem helemaal niet fijn ten opzichte van de oude.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nou we hebben nu de Ninja foodie 10-in-1 staan hoor. Hij was in de aanbieding dus zijn we er maar gelijk voor gegaan. Nog niet gebruikt maar ik ben al zeer enthousiast!

Deel Deze Pagina