Wij doen bijna alles zelf en samen. Mijn vader was vroeger veel weg voor zijn werk, dus als we wilden dat er iets gebeurde moesten we dat gewoon zelf doen. Ik deed veel schilderwerk met mijn moeder. Later gewoon in ons eigen huis. We hebben echt alles zo’n beetje gedaan, vloeren leggen, wanden zetten, badkamer gemaakt en betegeld, de tuin grotendeels zelf aangelegd en bestraat, schuttingen gezet, overkapping gemaakt, schilderwerk enz. Mijn man heeft de gordijnenen genaaid, mijn vader heeft de hts gedaan en die doet deels de electriciteit, meterkast, weet ik wat, de rest doet mijn man.
Vriend en ik houden allebei van klussen. We doen dan ook de meeste dingen samen. Verven doe ik altijd alleen want daar is hij te ongeduldig voor. Volgende projectje word een grote kledingkast. Over de hele breedte van een slaapkamer.
Zo irritant ja. Ik zit ook altijd te schelden bij zulke programma’s ‘ga eens wat doen i.p.v. lopen klagen’ en als je weet dat je man geen aanpakker is en je zelf ook niets wilt of kan doen of een timmerman/schilder etc. kunt betalen, dan had je beter kleiner kunnen gaan wonen in een huis wat weinig werk meebrengt dan voor een bouwval te kiezen.
In huis doe ik bijna alles. Alleen in beton boren niet omdat dat ding zo zwaar is en ik kbettergek wordt van de herrie. Alle apparaten sluit ik aan. Kabels verleggen ook. Heb ooit onder de vloer van voor naar achter geschuifeld op m'n rug om een internetkabel te leggen. Behangen, schilderen, kleine reparaties lukt altijd wel aardig. Tot een week voordat mijn vader plotseling overleed hebben we onze slaapkamer verbouwd. Die ik met veel tranen zelf afgemaakt. Ik vindt naar de bouwmarkt bijna een uitje.
Ik zou het meeste wel durven aan te pakken. Zolang het niet met de leidingen of elektra te maken heeft. Ik heb juist meer moeite om dingen uit handen te geven.
Aan mij niet besteed. Gelukkig een hele handige man die de klussen altijd snel oppakt. En leuk vind ook.
Wij doen eigenlijk alles samen, voor de elektriciteit komt mijn vader (en mocht hij dat niet meer kunnen geven we het uit handen). Voorheen draaide ik mijn hand ook niet om, om de muren en het plafond te stuccen, tegels te plaatsen etc. Maar vanwege mijn handicap ben ik al blij als ik de muur kan sauzen alleen tegenwoordig. Vloeren leggen kan ik we mits iemand me daarna van de grond omhoog helpt. Moet er wel bij zeggen dat ik het op de elektra na absoluut niet graag uit handen geef gecombineerd met een dosis eigenwijsheid resulteert dit in dat ik met dit soort dingen regelmatig over mijn grenzen ga. Maar dan wel met een voldaan gevoel.
Ik vind het heel stoer dat veel vrouwen hier zoveel zelf doen!!ik zou dat ook graag willen kunnen maar ik heb echt 2 linkerhanden... mijn man is ook niet heel handig.. Ik ga nu proberen een steigerhoutentafel in elkaar te zetten. Hele uitdaging!! Haha
Ik doe alles buiten Mijn vriend zou het liefst de hele tuin vol asfalt storten, zodat er ook niks groens meer tussen de voegen door piept. Ik spit, snoei, zaai en (vandaag) graaf bomen uit, eigenlijk al het buitenwerk. Zoon en ik hebben vandaag 4 boompjes met kluit en wortels uitgegraven, echt met van die peuter-spierballen En mijn vriend was binnen met een doekje aan het stofferen. Hij vindt de tuin mooi van achter glas als alles bloeit, maar hij vindt iedere bloem stinken en zo lang hij niks hoeft te doen en nog plek heeft voor zijn bbq vindt hij alles best. Hij werkt liever binnen.
Ik mocht vroeger nooit ergens mee helpen en heb het dus ook niet geleerd. Behangen? Zou niet weten waar ik moet beginnen. Laminaat leggen? Ik kan met geen zaag overweg. Kast in elkaar zetten? Geef me een maand, misschien dat het dan is gelukt. Ik kan nog geen band plakken. Gelukkig kan mijn man dat wel en familieleden ook wel. Ach, mijn man weet niet wat de voor- of achterkant van een strijkijzer is. Bij de wasmachine zie ik hem ook moeilijk kijken. Ben ik ook nog eens nuttig In de tuin doe ik wel veel trouwens, ook het zwaardere werk.
Ik heb dit weekend ongeveer 18m3 aan laminaat gelegd, waarbij de ene niet goed op de andere aansloot (oud laminaat van ons vorige huis en overgebleven van andere verdieping in huidige huis). Dus ik moet nog even iets verzinnen om de overgang iets strakker te krijgen. Verder vandaag 12 (verschillende soorten) Eket kasten van de Ikea in elkaar en aan elkaar gezet. Ik ben er echt erg blij mee, super mooi geworden!
Ik kan op zich wel veel, of ben iig bereid om te proberen of ik het kan, maar mijn man doet klusjes graag zelf. En ik vind het eigenlijk ook wel best dat mijn man het het liefst zelf doet want hij wordt daar rustig van in z'n hoofd.
Haha hier is de taakverdeling echt heel ouderwets! Man doet niet aan huishouden en ik doe niet aan klussen! Hij klust en ik zorg dat alles daarna weer schoon is en dat er tijdens het klussen genoeg broodjes en koffie worden aangevoerd
Manlief zit regelmatig voor lange tijd in het buitenland, dus hier doe ik ook alles zelf. Kasten in elkaar zetten, lampen ophangen, verven, laminaat leggen... Alleen behangen doet mijn vader altijd. Zou het graag willen leren, maar de enige kamers die we recent hebben behangen zijn met puntdak en balken en 3 meter hoog. Om behangen te leren kun je beter eerst een keer een echte kamer doen.
Wij doen veel, althans mijn man de perfectionist doet heel veel zelf, ik kan dan maar beter afstand bewaren als er geboord of gesloopt moet worden. Zelfs schilderen doet hij liever zelf. Als er overigens een leiding springt is het eerst wat hij roept " Ysa, wat moet ik doen?" Dus hij maakt uiteindelijk de problemen en ik los ze weer op. Eigenlijk doen wij dan alles samen als je het zo bekijkt.
Ik doe ook vrijwel alles zelf in huis. Man heeft 2 linkerhanden en kan me alleen helpen met brute kracht. Laminaat leggen, gaten boren, gordijnen ophangen, behangen, schuren, verven, tuin betegelen, tuin beplanten, (eenvoudige) elektriciteitsklusjes, banden lappen, ik doe het zelf wel! Mijn moeder doet altijd alles zelf en daar ben ik mee grootgebracht. Ideaal! Ik hoop ook dat mijn kinderen dat zo mee gaan krijgen, dat je heel veel prima zelf kunt doen!
Tijdens de verbouwing van ons huis alles helpen met slopen, schuren, verven, sjouwen van alle spullen, laminaat leggen, meubels in elkaar zetten. Tuin doen we samen, net wie er tijd heeft. Heb verder een heel handige man. Ik kan wel veel, maar ben ongeduldig