Ik heb vooral s nachts last van slapende handen...ze voelen dan echt dood aan zegmaar...had hier voor de zwschap ook weleens last van als ik op mijn hand lag ofzo maar nu veel erger.. Ook heb ik s avonds af en toe last van rusteloze benen (denk ik) het doet geen pijn maar is een zeer irritant gevoel..het gevoel dat je spieren constant samen trekken...en dan vraag ik aan mijn vriend of die even mijn kuiten wilt masseren of hard in mijn voeten wil knijpen.. Zijn er meerdere die hier last van hebben? en wat kan je er tegen doen?
Ik heb ook heel erg last gehad van slapende handen.. meerdere keren per nacht.. werdt er wakker van.. Volgens mij kan je er niks tegen doen.. En rusteloze benen.. Ik deed de douche straal vaak op me benen en dan lekker koud.. Daarna benen masseren met een lotion en vaak was het dan wel minder.. succes ermee.. Is echt heel irritant
Ooh heel herkenbaar vooral die slapende handen. Ben nu al 5 nachten achter elkaar wakker geworden omdat mijn handen zo doof/dood aanvoelden. Wat ik er mee doe s'nachts geen idee lijkt wel of ik er heel langop heb gelegen o.d. Maar volgens vriend lig ik er niet op.
Bij mn eerste zwangerschap heb ik ook echt vreselijke last van rusteloze benen gehad.. ik heb het al jaren van mezelf, al sinds mn 15e ongeveer.. dus in mn zwangerschap werd dat heel heftig. ik wilde het liefst mn benen helemaal kapot schoppen, liever pijn, dan dat rot gevoel van rustloosheid... Het zit bij mij in de fam. en het schijnt dat veel bananen eten en extra vit. C slikken het iets kan verminderen... ga ik deze zwangerschap ook maar eens proberen Slapende handen heb ik nooit echt gehad... dus helaas heb ik daar geen tips voor.. Ik hoop dat het gauw beter en dragelijker word!!
ook ik heb het beide heel erg gehad. Gelukkig is het ook vanzelf weer over gegaan en kon er niet veel aan doen. je hebt voor onrust benen wel een smeerseltje. hopeopatisch ben alleen de naam even kwijt. Anders de apotheek even vragen,
ooh die benen , verschrikkelijk. ik MOET ze gewoon bewegen zal is proberen om vit. C te nemen of banaantjes
Oh vreselijk ik heb ook zo'n last van rusteloze benen, vooral als ik 's avonds lekker op de bank onderuit gezakt zit, dan word ik helemaal zenuwachtig van mezelf!! Ik pak zo ook weer eens een banaan wie weet helpt het. Ik zit de laatste dagen of aan mijn benen te krabben omdat ik vaak last van jeuk heb of ze zijn rusteloos, zooooo irritant!
nou precies! idd als je s avonds rustig onderuit gezakt zit op de bank...dan begint het :x whaha helpen bananen en vit c? ik eet elke dag tis mandarijnen en zeker 1 banaan per dag..dus denk niet dat het helpt hoor...
Ik weet niet of t helpt hoor want ik heb echt maanden vanaf t begin vd zwangerschap elke ochtend een banaan+kiwi gegeten en nog kreeg ik er last van. Weet je wat bij mij soms helpt? Ff lekker lang douchen!
bij slapende handen helpt ook om met een polsbandage te slapen, want het kan zijn dat je tunnel syndroom hebt. hebben veel vrouwen last van tijdens zwangerschap!
Ik heb daar ook wel last van idd. Die slapende handen heb ik vooral als ik m'n armen niet gestrekt naast me heb liggen. En rusteloze benen af en toe. Vorige zwangerschap had ik er meer last van, weet alleen niet of dat verder in de zwangerschap was... hopelijk wordt het niet weer zo erg, want dat was echt irritant
Slapende handen = carpaal tunnel syndroom, google maar eens, heb je een verhoogde kans op tijdens zwangerschap.
carpaal tunnelsyndroom iheb je ook pijn bij en overdag ook last van...en dat heb ik niet...tis echt alleen s nachts en alleen dood/doof gevoel.. ja idd caithlin dat heb ik ook...of als je je pols iets te gebogen houdt..dan gaan m'n handen ook slapen... dacht dat het iets met vocht vast houden te maken heeft...waardoor je dus sneller last hebt van slapende handen..
oh ok! en had die ook tips? oh ja je zei polsbandages..opzich wel handig omdat je je pols dan ook niet kan buigen..maar lijkt me zo gaan zweten die dingen om je polsen.. ik heb er nog 1 ergens liggen...ivm artrose in duim..dus misschien maar proberen...
Dames Ook ik had in mijn 1e zwangerschap erg last van rusteloze benen en weer je wat echt goed helpt: venal capsules van bional!! Je mag ze gewoon slikken en het gaat weg! Ik heb alweer potje staan 6 wkn zwanger van nr 2
Dat was eigenlijk de enige tip die ze gaf. Bij mij hielp het wel. Zweten viel op zich wel mee, maar nou ben ik ook niet echt het type dat snel zweet heb het namelijk vaak koud in bed!