hoi, Mijn dochter start over 3 weken in groep 1 en ik moet nog even gymschoenen voor haar kopen, welke (en wat voor soort) zijn fijn voor die kleintjes?
Volgens mij heeft vrijwel iedereen van die klittenband gymschoenen die je voor nog geen €10 hebt bij Scapino, Van Haren oid. Dat is wat ik zag bij de open dagen in ieder geval bij de basisscholen hier.
Hier ook simpele van Scapino, ik meen van het merk Dutchy. Vaak ook nog 2de halve prijs, dus koop ik meteen 2 maten.
Ik heb toverschoenen van de aldi. Klittenband schoenen die met uv licht verkleuren. Gekocht voor 3 euro. onze zoon is super blij
En ik maar denken dat ik ze voor een prikkie heb gehaald, €7 Paar weken daarvoor voor oudste dochter bij de Scapino gehaald voor €30
Gewoon bij scapino inderdaad. Voor mijn zoon v/d week bij action gekocht, liep er toevallig tegenaan. Maar voor mijn dochter roze besteld bij scapino
Ik heb ook klittenband bij Bristol gekocht. Klittenband is verplicht bij ons. Vreemd: bij ons op school blijven de schoenen op school staan bij de kleuters. Beetje bijzondere regel, aangezien mijn zoon zeker een schoenmaat stijgt per jaar. Hij heeft nu 1 voet 28,5 en 1 voet 28. Ik heb dus toch maar maatje 29 gekocht omdat ik niet wil dat hij driekwart jaar met minstens 1 te kleine schoen loopt. Hij zegt dat ze heel lekker zitten dus dat hou ik maar even aan dan. En mocht hij nog een maat stijgen dan bedenk ik wel een manier om die schoenen omgewisseld te krijgen, ik zal heus niet de eerste ouder zijn die dat wil.
Bij ons blijven de gymschoenen ook op school. Het is de bedoeling dat wanneer je kind een grotere maat schoenen heeft je dus zelf even een groter paar in de bak gooit en de oude eruit haalt. Ik vond het juist heel makkelijk. Hoefde nooit te denken aan de gymspullen. En de school heeft een eigen kleine gymzaal voor de kleuters. Dus soms gingen ze wel 3 keer in de week.
Huh? Je kan toch gewoon die grotere meenemen en aan de juf (laten) geven? Lijkt me niet dat de regel is dat je niet halverwege het jaar een maatje groter mag geven Hier de gymschoenen ook op school, ze gymmen soms dagelijks dus wel zo handig.
Bij ons geeft de (kleuter)juf het aan als de schoenen te klein zijn, want halverwege het jaar weet ik al niet meer in welke maat hij begonnen is Nu zit hij in een hogere groep en noemt het zelf. Voor elke vakantie komt de gymtas mee naar huis om kleding te wassen en kan ik zelf even de maat bekijken. Net wel een maat groter dan wat hij heeft gekocht voor aanstaand schooljaar. Idd ook met het oog op "oh chips ik moet nog nieuwe schoenen halen voor de vakantie voorbij is"
Ze waren extra in de aanbieding.(normaal waren ze 10) Weet niet of ze lang mee gaan maar voor de gym moet het te doen zijn. Waarschijnlijk groeien zijn voeten sneller dan dat ze bij de gym slijten. (Voor de vakantie 4 geworden en nu al maat 29.5)