Hallo meiden. Begin dit jaar heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Mijn lichaam heeft dit 'zelf opgeruimd' na wekenlang bloeden en af en aan naar het ziekenhuis maar het vruchtje zat toen ingenesteld/vast in de rechter eileider. Nu zoveel maanden later heb ik weer een positieve test! De schrik sloeg me meteen om het hart want je denkt meteen: als het nu maar goed zit! Vanochtend bij de huisarts geweest voor een inwendige echo, en hij zegt dat er nog geen zwart stipje te zien is en dat eigenlijk wel zou moeten en hij dus rekening houd met weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Kon op 2 lege (?) cystes na bij de rechter eileider niks zien.. maar hij heeft dat de vorige keer ook niet gezien, de gynacoloog wel. Wel verdikt baarmoederslijmvlies maar dat had ik de vorige keer ook. Mijn laatste menstruatie was 29 november (regelmatige cyclus van 28 dagen) dus de bevruchting zou nu 2-3 weken geleden moeten zijn geweest. Dat geeft de predictor digitale test ook aan. Morgen naar de gynacoloog om verder te onderzoeken. Maak me ook wel zorgen na misschien dan 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen voor een zwangerschap in de toekomst.. Zal het nog lukken? Zijn er meer dames met soort gelijke situaties en hoe verloopt/ is dit verlopen bij jullie?
Hey meis ik snap je spanning wel. Hier had ik persoonlijk met 5.5 week alleen verdikt baarmoeder slijmvlies dus ook geen vruchtje te zien. Ik was daar ivm eerdere miskraam. 2 weken daarna weer gekomen en daar zat het hoor, het vruchtje met een kloppend hartje. Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn. Dat het nog net te vroeg was om wat te zien.
Wow super! Wat zal je opgelucht zijn geweest. Ik hoop het ook maar ga wel een beetje uit van het ergste. Vooral ook hoe m'n huisarts het zei: heel stellig zo van 'nee dat zwarte stipje zou er -als het goed zit - moeten zijn'. Morgen gelukkig vroeg naar de gynacoloog dus ik ben heel erg benieuwd..
Hier ook een verleden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de eierstok (zeldzaam!) En deze is verwijderd. Daarna gelukkig aangeteld en zat t vruchtje goed (loopt nu rond door de kamer ) Bij deze 2e zwangerschap een vroege echo en ook alleen verdikt baarmoederslijm te zien. De week erna een mooi kloppend hartje. Ik denk dat het misschien te vroeg is geweest om te kunnen zien op de echo. Het ligt ook erg aan de apparatuur.. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is gelukkig iets wat niet super vaak voorkomt en ik dacht altijd helaas 1x dikke pech en nu moet t goed gaan. Bij mij voelde het ook gewoon goed, maar als je dat niet voelt zegt dat ook niks ivm je voorgeschiedenis. Ik hoop dat je bij de volgende echo gerustgesteld wordt. Succes en sterkte met afwachten
Hier ook ervaringsdeskundige van 2 keer een bbz. Ik snap precies hoe je je voelt. Als je te vroeg een echo maakt dan kun je het nog niet beoordelen. Bij deze zwangerschap was bij 5w3d duidelijk dat het goed zit. Deze zwangerschap is middels ivf gelukt. Waarom doet je huisarts deze begeleiding? Is een gynaecoloog geen betere keuze? Succes! Ik duim voor een goed afloop!
Dankje voor de reacties dames! Ik ben vanochtend geweest en na lang zoeken was en een vruchtzakje met een ring te zien van 2mm! Er waren 2 gyno's en het is dat de ene zei:'draai eens een slag terug'. Ook een 'verdachte' cyste/vruchtje bij mijn eileider dus ik heb bloed moeten prikken en nu wachten op de uitslag. Ze konden er nog niet veel zinnigs over zeggen. Zoieso maandag terug komen. Spannend!
Klinkt toch al positief dat ze iets in de baarmoeder hebben gezien (ring). Mij lijkt het sterk dat er dan nog iets in de eileider zit.. Ik duim voor je.
Pfoe wat een spanning vandaag Mijn hcg waarde was 1035 wat wel overeen kwam met duur van de zw maar ze kon niet met 100% zekerheid zeggen dat het geen bbz is. Maandag terug voor de echo dan moet het vruchtzakje gegroeid zijn (als het goed is) spannende dagen!
Veel succes! Ik heb het 2x meegemaakt. Direct achter elkaar (besparende operatie en daarna eileider verwijderd). Maar uiteindelijk weer zwanger geworden van onze tweede meid. Is al een poos geleden maar ik voel met je mee. Blijf hoop houden!! Xxx