Hallo allemaal! Wij hebben inmiddels ons huis verkocht en zijn druk aan het rond kijken voor een ander huis. Nu hebben een huis op het oog wat met aftrek eigen geld een hypotheek over zou houden van ongeveer 200.000 euro. Op verschillende sites hebben we uitgerekend wat de maandlasten zouden zijn maar daar wordt je niet wijzer van Op de site van de hypotheker zouden we ongeveer 800/900 euro kwijt zijn en op de site van funda 450 euro Dat is wel een heel groot verschil! Beide bedragen zijn al met aftrek van de hypotheek aftrek belasting. 900 euro in de maand kunnen we eigenlijk niet zo goed missen, dan moeten we wel heel zuinig leven... Wie weet wat ongeveer de maandlasten zijn?? We gaan morgen voor de tweede keer kijken, heb ook al met de hypotheker gebeld maar die is op vakantie!! Groetjes!
Wij hebben precies dat bedrag aan hypotheek en bruto incl levensverzekering zijn we 950,- kwijt. Netto is dat 650,- de levenpolis is 120,- per maand. Eigenlijk netto dus 530 aan hypotheek. Je moet er wel goed naar kijken of de belastingteruggave er al in is verrekend of niet.
dat is heel verschillend wat je maandbedrag is. Je kan het zo niet zeggen het ligt aan jullie wensen, rente op dit moment enz. Je kan beter een afspraak maken met een goede hypotheekadviseur
Wij betalen 955 bruto, minus 274 rente aftrek. Netto dus 681, dit is incl levensverzekeringen. Onze hypotheek is 205.000 euro.
Zo!!! 200.000 euro voor een huis in (provincie) Groningen is een hoop geld. Wij hebben in die provincie ook een huis gekocht voor 155.000 euro. Een ééngezinswoning met 4 slaapkamers en voor en achtertuin. Wij gaan straks ongeveer 500 euro hypotheek betalen. Ik vind 900 euro hypotheek wel veel hoor! Ik kan me voorstellen dat dat veel is om op te brengen.
wij betalen netto 650 met een beetje spaarhypotheek en een beetje aflossingsvrij. Maar we hebben de hypotheek wel afgesloten in de tijd dat het heel gunstig was, dus we hebben een lage rente.
Bedankt voor jullie reacties! Een afspraak met een hypotheek adviseur ligt zeker in de planning maar kan niet eerder dan volgende week. We zijn al een keertje langs geweest om te kijken wat voor hypotheek we konden krijgen maar hebben het niet zo bewust over de maandlasten gehad. Toen ik de bedragen zag schrokken we behoorlijk, het bedrag van de site van hypotheker was al netto. We hebben nu ook al een hypotheek met zeeer lage rente, (3,7)al is de rente nu (volgens) mij ook niet super hoog. In ieder geval bedankt voor de reacties, kunnen we toch vol goede moed weer het huis bekijken vanmiddag! groetjes!
butterfly succes met het uitzoeken , ik raad je aan om op verschillende plaatsen bijv rabobank hypotheker en zo te gaan kijken.. aangezien de nhg omhoog is gegaan kan het nog al verschillen.. wij hadden voor dit huis namelijk bij 2 adviseurs het advies niet doen.. terwijl elders het wel kon met nhg en we nu prima wonen. dus kijken geeft zeker inzicht in wat je nu wiel en niet moet doen. suc. yippie
wij hebben een half spaar en half aflossings vrij hypoetheek tegen 5,6 % rente. Wij hebben een hypotheek boven de 200.000 ivm het bouwdepot en betalen zo'n 780,- incl verzekering en belasting teruggave. Valt mij mee, we hebben hiervoor een 2 onder 1 kap met garage en oprit voor 2 auto's kunnen kopen. De Hypotheker kan je goed vertellen wat voor jullie geschikt is. Ga zelf ook eens zoeken naar wat je wel of niet wilt. Wij hebben onze hypotheek niet genomen bij de nr 1 op de lijst, maar bij een bekende verstrekker (grote namen/banken/verzekeringen in NL). Die kleine verstrekkers ken ik niet zo goed en vindt ik ivm de krediet crisis ook niet echt betrouwbaar. Wij hebben het voor 30 jr vast gezet ivm de gunstige rente. Als je via google het adres van het huis waar je je oog op hebt laten vallen een link vinden van DirectWonen.nl Daar kun je zien hoeveel er voorheen voor dat huis betaald is. Dan kun je overweregn om bijv wanneer zij er 10 jaar geleden 165.000 voor hebben betaald (en er nu de hoofdprijs voor willen hebben) om 175.000 - 185.000 te bieden en niet meer. 1. zij verdienen er dan al op. 2. zij willen waarschijnlijk ook graag een ander huis of hebben dit misschien al. Kijk ook eens in de buurt van het huis, sochtends, smiddags en savonds. Wat valt je op? Heel veel succes met het huis en ik hoop dat je wat aan de tips hebt. Liefs
Wij hebben een jaar geleden een hypotheek afgesloten voor 207.000 euro. We betalen maandelijks 1018 euro bruto. Daar komt de ovr nog overheen, zo'n 15 euro. We krijgen de belastingaftrek jaarlijks terug, dus weet niet precies hoeveel dat is.
Wij hebben ook een hyptheek van 200.000 euro. Wij betalen 670 euro bruto hypotheek (rente 4%) en 130 euro levensverzekering. Ik weet niet wat we netto aan hypotheek betalen want wij laten ons belastinggeld jaarlijks uitkeren.
hypotheek is 192.000 we betalen 700 en krijgen 200 terug van beelasting. dit is incl levensverzekering en rente van 4,7%, we hebben een speciale hypotheek waarin wee bijna alleen maar rente betalen. Ik was immers 20 toen we de hypotheek afsloten dus we konden niet veel anders. Maar we zitten dus wel lekker goedkoop!
Wij hebben een hypotheek van 205.000 en betalen 1200 euro per maand en daar krijgen we bijna 300 euro terug van de belasting. We lossen hem helemaal af, daarom betalen we zoveel per maand..
moeilijk te zeggen wat je precies gaat betalen. ligt ook echt aan de rente. wij hebben nu een hypotheek van 168.000 euro, en betalen 240 euro per maand, en daar moet nog belasting vanaf. met belasting eraf zitten we op 80 euro per maand! dit is omdat we nu variabele rente hebben, en tja die staat nu ongeveer op 1.8%. het loont dus zeker de moeite om te gaan kijken bij variabele rente, wel moet je dan in acht nemen dat als de rente stijgt, je maandlasten ook omhoog gaan. (bijons iedere 0.1%=10 euro ong) maar dan kan je ook weer je hypotheek vastzetten. sowieso is het momenteel voor veel mensen interressant om over te gaan op variabele rente, ligt wel een beetje aan de hoogte van de evt boete, maar die boete kan je ook weer in je hypotheek verwerken en de notaris kosten kan je weer terugvragen aan de belastingdienst. veel succes!! joyce
Zoals een aantal al aangeven is het inderdaad moeilijk te zeggen wat je gaat betalen. Het ligt aan meerdere factoren (rente, hypotheekvorm, percentage wat je leent van waarde woning, NHG of zonder NHG). Het bedrag wat de Hypotheker aangeeft qua maandlasten komt meer in de richting dan het bedrag op Funda. Laat meerdere berekeningen maken en kijk daarbij wat het beste is voor jullie qua tarief maar ook qua voorwaarden.
huh? 80 euro???? ik wil niet lullig doen of beterweterig... maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk? als je 30 jaar lang 80 euro betaald dan kom ik uit op 28 800 euro...... ik neem aan dat je dan helemaal aflossingsvrij hebt? wij hebben een hypotheek van 205 000 met een aflossingsvrije rente van 5 % ( 44 000) en een spaarhypotheek met een rente van 5.1 ( 165 000 ) rentevast voor 10 jaar en met nhg, 16 maanden geleden afgesloten en we betalen netto incl overlijdens risicoverzekering 760,- je kunt ook naar een assurantienkantoor gaan ,die doen vaak zaken met meerdere hypotheekverstrekkers... natuurlijk ontvangen ze hier wel provisie op maar ze zijn veel objectiever en ze kunnen in een druk op de pc vergelijken... heeft mij heel erg geholpen toendertijd oja historisch gezien is de rente nog steeds wel laag maar een verschil van 2% kan per maand zeker 200,- netto op je maandlast schelen succes gr Jose
zo jij woont bijna gratis zo te horen! joseetje ze betaald 240 euro per maand, en de belastingaftrek eraf dan is het 80 euro. TS ik denk dat je uit moet gaan van rond de 1000 euro per maand. groetjes
Het verschil zit hem overal in dat is de pest. Wij kwamen via internet uit op een maximale hypotheek van bijna 300.000 en dan maandlasten van 600 euro. Uiteindelijk contact gehad met een adviseur en die gaf aan dat we maximaal 215.000 kunnen bieden en dan op een maandbedrag van 600 euro uit komen. Advies van deze miep is dan ook om een adviseur in te schakelen en je goed te laten informeren. Is gratis trouwens dus ook weer megenomen.