hoi allemaal, ik wil weer eens na jaren zelf mijn haar gaan verven. laat het altijd bij de kapper doen, maar ik word nu echt grijs! dus het moet vaker en dan word het een duur grapje. /dus welke haarverf is echt goed? Moet goed dekken niet uitwasbaar. En erg belangrijk je haar niet droog maken! ik heb behoorlijk lang haar dus wil niet dat het stro word. Dus wie heeft de gouden tip?
Hmm, toen ik in m'n tienerjaren was gebruikte ik L'oreal Recital, die dekte echt perfect! En m'n haar werd lekker zacht met het shampootje dat erbij zat (om de resten er goed uit te krijgen). Qua grijsdekking durf ik niet te zeggen, maar wanneer ik denk aan een kleurtje erin dan pak ik altijd die. M'n moeder heeft die ook jaren gebruikt. Als je het bij jezelf doet is het even wennen om goed aan de achterkant te komen (vooral met lang haar, dus misschien iemand vragen om te helpen), en zorg dat het niet op je kleding komt (of oude kleding dragen), want dat spul krijg je er niet meer uit dan. Hoop dat dit een beetje helpt.
ik ga denk ik mijn moeder vragen te helpen want het lijkt me zelf inderdaad lastig. Lóreal ken ik inderdaad, maar nog nooit gebruikt. Altijd een poging waard! nog meer tips?
Heb hier zo'n beetje alles geprobeerd denk ik, bijna niets pakt op mijn haar (zelfs van de kapper niet) Maar L'Oreal Feria Preference pakt wel en blijft zelfs zitten
ik gebruik altijd Poly Palette, is betaalbaarder (zeker als je twee pakjes nodig hebt) en pakt altijd supergoed! (heb meestal donkerbruin of chocolade bruin)
Toen ik had nog zwart had heb ik altijd gewoon Kruidvat verf gebruikt.. Mijn haar is al die jaren in perfecte staat gebleven! Nu heb ik het sinds vorig jaar rood, en gebruik ik Syoss, omdat Kruidvat geen verf heeft in mijn kleur..
Ik vind die mousse van John Frieda erg fijn, maar die is wel wat duurder. Of de casting gloss van L'Oréal. Mijn moeder gebruikt ook de poly haarverf, nu alweer een tijdje en volgens mij is ze wel tevreden!
als je écht goeie verf wil hebben en zelf ook beetje moeite ervoor wilt doen kwa mengen, dan zou ik voor de Wella gaan. Deze kan je bij een groothandeltje kopen. Tube in de kleur die je wil en dan waterstofperoxide erbij. Vraag verkoopster daar wat je precies moet hebben. Is geen goedkope verf maar wel belachelijk goed. Wil je gewoon een pakje dat goed zit zijn er verschillende soorten natuurlijk. De ene reageerd heel goed op kruidvat en andere wilt er niet mee dood gevonden worden Ik (kapster) gebruikte altijd Wella maar dat werd me toch ff iets te duur, ook omdat ik elke maand een andere kleur had Gebruik nu Hema merk. Klinkt beetje crappy en goedkoop maar deze zit erg goed bij mij.
Ik gebruik ook de mousse van John Frieda... Blijft erg lang mooi, en mijn haar is ook nog gewoon zacht. En ik heb er maar 1 pakje van nodig (heb redelijk lang en dik haar). Van een ander merk heb ik vaak 2 pakjes nodig. Vaak is ie van John Frieda ook in de aanbieding voor een tientje, en ben ik goedkoper uit dan dat ik 2 pakjes van een "huismerk" koop!
mousse van JF. vreselijk. ik mocht het toen gratis proberen toen het nog niet in de winkels lag en omg heb me dood geschaamd om mn haarkleur. stond voor lul. had echt mega licht blond gekozen en had donker blond haar na het verven... vreselijk! had een jaar mn haren niet geverf vanwege zwangerschap en t mooie timing was om mn haarkleur uit te laten groeien, maar wat heb ik een spijt gehad van die kleur! was vlak voor mn bruiloft, heb snel ander kleurtje gekocht en eroverheen gedaan want wilde niet met die kleur op de foto's van mn bruiloft
ik heb laatst op advies van een kennis de mousse van kruidvat gehaald. Voor 4 euro. donkerbruinrood. Pakt perfect en is erg makkelijk zelf aan te brengen
Ik gebruik Goldwell verf voor mijn haar. Is hetzelfde wat de kappers ook gebruiken. Hier in de stad zit een winkel die al dat professionele spul verkoopt en waar je goede info/adviezen krijgt> Vond ik erg handig want ik had dezelfde angsten als jij(heb lang haar tot aan mijn taille) Online kan je ook het een en ander aan professioneel spul vinden trouwens!
Aantal keer haarverf gebruikt van Lóreal, bij de action gekocht voor 4,95. Verpakking is met roze/paars Dekt perfect (heb ook wat grijze haren) en kleur blijft ook lang mooi. Hier zit trouwens ook zo een balsem bij voor je haren.
mijn moeder gebruikt altijd de haarverf van de action krijgt ze lekker zacht haar van, dekt goed en blijft lang mooi maaar verschilt wel per haar hoe het pakt natuurlijk!! ik gebruik ook altijd die van de action verf het 1x in de 2maanden (buiten de zwangerschap) maar meer vanwege de uitgroei