Hoi! Morgen trouwt een goede vriendin van mij. De ceremoniemeester heeft gevraagd of iedereen een wens/ spreuk/ gedichtje in een speciaal kaartje wil zetten, daar wordt dan een wensboom van gemaakt. Ik ken de bruid als sinds we 3 zijn en ik wil er dan ook echt iets moois in zetten. Ik ben al een week internet aan het afstruinen en alle gedichten boekjes in het dorp heb ik al doorgebladerd, maar ik kan niks passends vinden. Ik wil iets orriginelers dan een fijn huwelijk gewenst en iets minder afgezaagds dan een gedichtje van "ik hou van jou en blijf je trouw" niveau.Maar zover kom ik dus niet... Iemand die wél iets moois weet?
Twee zielen, één gedachte; twee harten en één slag, twee handen en één handdruk; twee mensen op hun huwelijksdag. Twee monden, slechts één kus; twee paar ogen, doch één blik twee antwoorden met één ja; twee mensen -wij- geen ik. Samen het huwelijk beleven; samen delen, mijn en dijn samen nemen, samen geven; samen héél gelukkig zijn. Deze tekst had ik op mijn trouwkaart staan, maar met evt. een beetje aanpassing kun je dit denk ik best als gelukswens gebruiken. Ik vind hem in ieder geval erg mooi