dag mama's ik ben ongeveer 2 weken bevallen van mijn 2e kindje,nu wil ik een keer gaan kolven maar is dit tevroeg? ik vraag mij namelijk af wanneer je mag beginnen met kolven, dus na hoeveel weken na de bevalling? en moet ik dan smorgens kolven? ik wil mijn kleintje namelijk ook laten wennen aan de fles zodat ik ook eens weg kan en papa hem kan voeden gr burberry!
Je mag direct beginnen met kolven.. Staat niet echt een tijd voor. Wel is het advies om rond de 6 weken te beginnen met een flesje aan te bieden. Eerder zou je last kunnen krijgen van tepel-speenverwarring. Dus je hoeft nu nog niet te kolven Ik zou proberen om in jou geval misschien eerst op een gewone voedingstijd te kolven, en dat je man die dan direct kan geven. Dan is de voeding vers en op een gewoon hongermoment. Als je niet veel kolft kun je daarna nog aanleggen. Wil je een voorraadje, dan kun je beter kolven tussen 2 voedingen in. 's ochtends heb je vaak de meeste productie. Dus dan kun je makkelijker tussen 2 voedingen in kolven met meer productie. Maar als je liever in de middag kolft, en je doet dat dagelijks, dan went je lijf daar ook echt wel aan..