Sinds een week kolf ik fulltime. Ik kolf meestal om de 3 á 4 uur en haal dan tussen de 120 en 150cc in 20 Tot 30 minuten. Alleen krijg ik een beetje het idee dat m'n productie een dip heeft. Net na eerst 25 minuten rechts en daarna nog 5 minuten links hooguit 125ml. Uit 2 borsten dus! Normaal haal ik dat in dezelfde tijd uit 1 borst. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn productie beter word? En op een gegeven moment ook meer? Want mijn dochter heeft natuurlijk ook steeds meer nodig. Ik ben vanaf vanochtend al iedere 2uur aan het kolven. Haal ik dan in 20 minuten in ieder geval 100cc uit 1 borst dan stop ik. Anders doe ik nog 5 á 10 minuten de andere borst. Help! Alle tips zijn welkom! Ik wil dit eigenlijk nog heel wat langer volhouden.
Waarom kolf je maar 1 borst per keer? Dat wil zeggen dat elke borst na vier uur pas gestimuleerd wordt en niet na twee uur ( en tot vanochtend zat er soms zelfs 6 a 8 uur tussen dan? Of begrijp ik het verkeerd?). Ik zou per kolfbeurt ook echt beide borsten leegkolven als je je productie wilt verhogen.
Helaas is kolven niet op 1 lijn te zetten met live voeden... Je kindje haalt zoveel meer uit de borst dan de kolf. Daar komt bij dat baby je productie regelt door clusteren en regeldagen. Die stimulans krijgen je borsten nu niet mee. Om de boel goed te houden,zal je op deze termijn (een pasgeborene) echt minimaal om de 3 uur beide borsten moeten kolven. (met s'nachts wellicht wat langer er tussen). Want dat is het nabootsen van het drinkpatroon van baby, om de 2,5/3 uur drinken. Doe je dat niet, dan zal je merken dat de fabriek een standje lager gaat werken en het niet meer bij kan houden helaas. Ik heb bij oudste dochter 4 weken gekolfd (toen.was ze aan de borst), en echt een strak schema aan gehouden. Leg je uberhaupt nog aan, of ben je daar klaar mee? Ik kan je alleen meegegeven..als je baby aan de borst kan krijgen, is dat zoveel makkelijker..gewoon drinken en klaar!
De lk vertelde mij dat je bij het kolven het beste om en om kan doen. In 1 kolfbeurt ca 6 min links, dan 6 rechts, dan weer 6 links en eindigen met 6 rechts. 3 uur later hetzelfde riedeltje, maar rechts beginnen
Allereerst zou ik proberen dubbelzijdig kolven, vaak had het bij mij t effect dat de opbrengst hoger was als dat ik om en om deed Verder probeer te clusterkolven, het natuurlijk ritme op de opbrengst te verhogen, omdat je fulltime kolft breng je het ritme niet in de war Net als met Borstmassage voor t kolven en anders tijdelijk de medela symphonie huren om een sterkere kolf misschien beter effect heeft Evt borstvoedingsthee drinken of borstvoedingscapsules voor prodcutieverhoging
Je borst voor het kolven verwarmen door bv. kruik of warme douche. De melkkanaaltjes gaan dan verder openstaan.
Jammer dat je gaat afbouwen! Heb je nog geprobeerd haar aan te leggen? De kans dat het, nu ze wat groter is, wel gaat lukken, is best groot. Er zijn een aantal dames op dit forum die in dezelfde situatie zaten en waarbij kind toch aan de borst is gekomen. Fulltime kolven kan zwaar zijn,live drinken is meestal veel makkelijker en minder omslachtig