Hoi, Voor een zwangere vriendin wil ik een luiertas + verschoningsmat maken. Ik maak vaker tassen, maar dit word wel mijn moeilijkste project. De vriendin heeft zelf aangegeven welke stof ze mooi vind. Maar nu ik wil bestellen blijkt de prijs per 25 cm. Al met al kom ik dan al over de 50 euro alleen aan stof. Ik wil de tas kado geven en dat word wel wat duur... Kwantum heeft betaalbare stoffen, maar niet wat zij mooi vind. Dit zijn de stoffen die zij koos; https://www.jipps.nl/a-48870604/alle-stoffen/goldi-mushroom-riley-blake-designs/ https://www.jipps.nl/a-48702928/alle-stoffen/goldi-main-riley-blake-design/ Iemand een tip waar ik betaaldbare vergelijkbare stof kan vinden? (Lokale markt verkoopt bijna geen stof, al gekeken) Bedankt!
Voor zo'n specifieke print vind ik het een redelijk gewone prijs per meter zeg maar. Denk niet dat het veel goedkoper kan.
Het is 15,80 de meter. Ik heb van beide 1.5 nodig. Opzich is de stof het wel waard. Maar er is een kans dat het niet gaat lukken. En de fornituren komen er ook nog bij, en vlieseline. Financieel niet haalbaar voor mij. Zeker niet als kado. Dus nu de uitdaging, goedkoper alternatief zoeken. Woensdag snuffelen bij koopjeshoek van stoffenwinkel. Maar misschien heeft iemand hier de gouden tip?
naar een markt in een grote plaats in je buurt. Ik weet niet waar je woont, maar stel in ZH: ga dan eens naar Rotterdam, NH: ga dan naar Amsterdam. Op de hele grote markten staan zát stoffenkramen waar je voor een vergelijkbare print waarschijnlijk de helft nog niet kwijt bent. Leuk om een dagje uit mee te plannen.
Misschien een tegemoet koming vragen aan die vriendin. Bijv. Dat zij de stof koopt, of je zou het bijv. 50/50 kunnen doen. Jij maakt de tas dat is toch ook al heel leuk. Een unieke tas voor die vriendin is voor haar ook leuk.
Ik koop mijn stoffen via megastoffen.nl Ben er erg tevreden over, heel veel leuke printjes en goed betaalbaar.
Ik begrijp dat je een ander stofje wil maar zij vindt deze mooi en kiest deze, dus ik zou geen ander kiezen. Maar ik zou ze combineren met een neutrale stof en gewoon 2 stroken a 25 cm bestellen en erin verwerken maar ik ken je patroon van de tas niet.
En als je zoekt op de designer, bijv via Etsy? Incl verzenden is het dan voor 3 yard rond de 33 euro Incl verzenden Bijv https://www.etsy.com/nl/listing/567276478/goldi-mushroom-donkere-teal-jill-howarth?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=goldilocks%20mushroom&ref=sr_gallery-1-6
Dat voelt kwa prijs een stuk beter. Is de verzendtijd lang via etsy? Ik heb daar nog nooit wat besteld.
Geen idee, ik ook niet. Het moet uit Amerika komen van deze persoon zie ik staan... zal er niet met 3 dagen zijn...
De verzendkosten komen er dan ook nog bij, hè? 11 euro, zie ik staan. En je zit met max. 22 euro vrij in mogen voeren, ook nog iets om op te letten dus. Ik zou of voor de kosten delen gaan of inderdaad voor het combineren met een goedkoper effen stofje. Kan prima aan de binnen- of onderkant, lijkt me. Of als het in het patroon past gecombineerd.
In Den Haag heb je een leuke stoffenzaak van Domburg Textiel en daar kun je wellicht een vergelijkbare iets goedkopere stof vinden. Ze staan ook met een kraam op de haagse markt en hebben ook een winkel in Rotterdam. Maar misschien heb je nu gewoon wat duurdere stof laten uitkiezen door je vriendin. Ik zou sowieso zoeken naar een stof die 1,5 m breed is want dan heb je aan een halve meter denk ik wel genoeg. Het klinkt als heel veel stof voor een tas. Het hengsel zou ik van ‘standaard’ band maken en niet van die stof.
Heb je al bij textielstad in Tilburg gekeken? textielstad.nl Die hebben ontzettend veel keus, misschien hebben die iets wat erop lijkt? Of iets anders wat ze leuk vindt? Of plushaddict.co.uk heeft ook allemaal van dat soort stofjes. Kijk alleen wel goed naar de breedte, anders kunnen die soms ook wat duur vallen uiteindelijk.
Ik vind dit zelf eigenlijk nog leuker dan de tas helemaal van die stof, maar dat is persoonlijk natuurlijk! Een strook helemaal over lengte van de klep en de tas of in de breedte over de klep. Of juist alleen de klep en de achterkant een mooi neutraal kleurtje.
Woensdag ga ik nog naar een grote stoffenhal en anders ga ik idd jullie tip toepassen. Een neutrale kleur incombinatie met deze. Goed idee!