De laatste tijd heb ik een beetje last van een vervelende bui. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben gezegend met een mooie dochter van 10 maanden, en ze is ontzettend lief, had het nooit zo durven dromen dat ik zo'n lief kindje en vooral makkelijk zou krijgen. En niet te vergeten het kleine wintertje wat we op komst hebben! Nu zit ik wel met het volgende, ik heb altijd gewerkt fulltime of ik ging naar school en werkte daarnaast maar sinds de geboorte van mijn dochter ben ik gestopt met werken. Het is nu soms best wel leeg.. Mijn man heeft best een drukke baan en is S avonds pas laat thuis, zo rond half 8 meestal. S ochtends weet ik me wel te vermaken, we staan saampjes op en ontbijten en dan stop ik der in bad en spelen we even samen, maar na het middageten doet ze altijd wen superlang dutje en voel ik me zo alleen, het huishouden doe ik s ochtends al dus daar ben ik dan gelijk vanaf maar s middags heb ik echt niks te doen en zit ik vaak de hele middag nutteloos te surfen op het internet. Het zit me nu steeds vaker erg dwars en ik merk dat ik soms best depri wordt ervan. zijn er meer vrouwen die hieraan moeten wennen? En het soms erg lastig vinden? Soms denk ik eraan weer te gaan werken, maar ik kan mijn kindje evht zolang niet missen dus lieve dames, hebben we nog goede tips, adviezen en vooral heeeeeeel veel medeleven ...
Ik ben thuis omdat ik ziek ben, en mijn handen vol aan mezelf en mijn dochtertje en zelfs ik heb dat gevoel soms! Wat hier helpt is een hobby, iets wat je makkelijk kunt pakken en weer wegleggen. Zelf doe ik aan haken en kleuren! Helpt echt wel, n als je er mooie dingen mee maakt (hier vooral met haken) heb je er nog plezier van ook, en je kindje ook!
Ja ik herken het wel. Ben ook al even op zoek naar een baan voor 2 dagen per week hierdoor maar kan niks vinden. Het is soms zo eenzaam ondanks dat je het gezelschap van je kindje hebt.
ik ken het gevoel. mijn uitje en contact met de mensen was eigenlijk ook alleen maar het rondje naar de supermarkt. ik had een mail vriendin , dat was altijd wel gezellig. maar verder ook niet veel contacten tijden het huismoeder zijn. tot ze naar school gingen enz.. de eerste dagen verveelde ik me helemaal kapot, maar het ging steeds beter
Misschien wat thuiswerk gaan doen. Of inderdaad een hobby, misschien wat leuks maken en via mp verkopen of oude meubels pimpen. Of met je dochter naar babyzwemmen gaan oid.
Ik herken het wel. Ik zit veel met m'n laptoppie op de bank om eerlijk te zijn. Kan je het schoonmaken niet naar de middag verplaatsen? En heb je geen hobby? Ik heb zelf ook geen hobby, maar ik vermaak me vaak wel door gewoon alleen al met de actualiteiten van de dag bezig te zijn. Nieuwsblogs lezen e.d.
Ruilen? Ik zou mezelf weleens willen vervelen Nee even zonder gekheid, je kunt thuis een sport beoefenen via Youtube, achterstallige foto's inplakken (of is dat heel ouderwets, ik doe het nog wel namelijk), andere recepten uitproberen of inderdaad zelf ook even uitrusten aangezien je zwanger bent! Ook al is het echt vervelend dat je je er zo onder voelt, vergeet niet dat het tegenwoordig echt een luxe is om thuis te kunnen blijven en probeer er van te genieten.
Ik snap het je valt in een gat. Ik ben verhuisd naar een onbekend dorp met een komt zonder werk oh wat saai, ik hing ontzettend aan mijn man en ook had ik geen auto. Nu werk ik, verzorg en rij ik een paar keer per week paard, heb ik een eigen auto en meer kennissen en ondanks dat ik mijn kleine man mis voelt het goed dingen voor mijzelf te hebben. Heb je hobby's? Of eventueel een paar uurtjes per week vrijwilligers werk?
herkenbaar hoor.. bij mn oudste ben ik van ruim 40+uur werken naar 24 uur gegaan en de muren kwamen al op me af Het is beter gegaan toen mijn kindje ouder werd en we op clubjes gingen en ik meer contact maakte met andere moeders uit de buurt. We gingen naar babyzwemmen en muziek op schoot. Maar ik ben zelf ook geen mens voor een hobby... ik vind puzzelen of kleuren of gamen gewoon zo vreselijk nutteloos.. ik word er niks wijzer van! Tegenwoordig ga ik op zo'n moment meestal zelf binnen sporten/oefeningen doen of ik ga uitzoeken wat we gaan eten, iets verantwoords, een moeilijk recept, ik hou van koken! Of kinderkleertjes shoppen online is ook een soort hobby. Het helpt soms ook om vantevoren een "plannng" te maken wat je die week gedaan wilt hebben. Even denken aan grote klussen, een "todo" lijst opstellen. Soms verzint mijn man ook voor iedere dag een klusje/opdracht voor me die ik moet doen... iets kopen, een pakje wegbrengen, een afspraak maken
Ik herken het ook terwijl ik zelf 3 dagen per week werk. Ik werk 3 aaneengesloten dagen wat betekent dat ik 4 dagen achter elkaar zorg voor de kids. Mijn man werkt tot laat. En ik zeg je eerlijk...4 dagen achter elkaar verveeld mij ook! Ik ga altijd naar buiten even een rondje doen. Maar het is saai...ik heb ook veel vriendinnen die geen kids hebben een fulltime werken. Ik sport wel thuis s avonds dat scheelt wel iets.
Ik herken het helemaal niet en kom echt tijd te kort Ik werk maar 2 dagen (op een kinderdagverblijf) en ben fotograaf dus heb ook nog soms fotoshoots. Ik ben tussen de slaapjes vaak weg! Lekker naar een vriendin, fietsen, een boodschap doen, het centrum in, lekker wandelen... Als ze slaapt, poets ik soms, doe ik de wassen, bewerk ik foto's of.... ik ga heerlijk op de bank liggen! Dat laatste heeft mijn voorkeur Hihi! Heb je geen vriendinnen waar je zo nu en dan eens naartoe kan? Lekker naar de kinderboerderij?
Wat leuk dat je weer zwanger bent! We hebben een tijdje bij elkaar in een clubje gezeten, later ook op fb. Weet je dat nog? Is er niet een leuke thuiscursus ofzo die je kunt doen?
Herkenbaar hoor. Misschien is het niet eens dat je niet weet hoe je de tijd moet vullen, maar ook het gemis aan contacten? Wellicht kun je een (carriere)plan maken voor de toekomst. En dan kijken wat ervoor nodig is om dat doel te bereiken. Wie weet kun je de vrije uurtjes dan gebruiken voor een studie oid. En koken deed ik ook altijd tijdens de lange slaap. Ideaal als je dat alvast op je gemak kunt doen.
Ik snap je wel. Ben zelf thuisblijf moeder van 3 kinderen. Gelukkig gaan de oudste 2 naar school zodat je nog tussen de middag je loopje van en naar school hebt en de lunch. Maar ik mag ook graag lezen als ik daar even tijd voor heb. Dit is weinig de laatste tijd.
Ik herken het ook! Niet dat ik me hoef te vervelen, maar meer dat ik me vaak een beetje eenzaam voel en de sociale contacten mis.
Waarom ben je dan gestopt met werken? Van full-time naar huismoeder is nogal een overgang. Ik heb dan wel 3 kinderen maar werk er nog wel bij(2 hele dagen). Ik zou er ook niet echt happy van worden om alle dagen in huis te zitten. Misschien toch een part-time baan zoeken of een hobby? Ik zou het ook niet weten moet ik zeggen. Ik zit me ook weleens te vervelen hoor! Vooral als de jongste op bed ligt en mijn andere kinderen op school zitten. Ik ga altijd wel veel weg met de jongste want anders word ik gillend gek in huis.Fietsen,wandelen,speeltuin of boodschappen doen maar zijn natuurlijk ook geen enorme uitspattingen haha maar meer heeft zo'n kleintje niet nodig en je bent even uit de sleur.Op de dagen dat ik thuis ben spreek ik weleens iets af met een vriendin maar de meesten hebben al grotere kinderen en werken weliswaar bijna allemaal full-time. Misschien ben je creatief met iets en kun je iets maken en verkopen.Dat zie ik ook weleens bij andere huismoeders die min of meer noodgedwongen thuiszitten ivm ontslag oid en niet meer zo makkelijk aan een nieuwe baan komen en toch iets omhanden willen hebben. Anderzijds is het natuurlijk wel heerlijk dat je er gewoon kunt zijn voor je kindje.Geen gedoe met ziek zijn en niet naar de creche kunnen en ook geen hoge kosten voor kinderopvang. Het heeft allemaal zijn voors en tegens en uiteindelijk moet je er zelf het beste van maken.
Ik wilde dat ik mij wel eens verveelde Misschien toch parttime aan de slag? Ik merk dat als ik buitenshuis uitgedaagd wordt, dat ik de dagen thuis veel leuker vindt. Tijdens mijn verlof had ik soms ook dat depri gevoel. Misschien een leuke hobby zoeken? Of een netflix abonnement Ergens tussen de 2 en 3 jaar oud gaat het middagslaapje eraf.. Dan verlang je soms terug naar deze periode!
Ik herken het wel. Ik ben het meest gewoon bezig met mijn kleintje te vermaken (hij slaapt nauwelijks, 3 uurtjes op een dag tops). Ook is het misschien een idee (al is het maar 1x per week) om uitgebreid te koken? Nieuw recept proberen waar je je aandacht bij nodig hebt.. wel iets wat goed/lekker blijft als je het moet opwarmen 's avonds, of alle voorbereidingen al doen zodat je vlak voor etenstijd nog maar een beetje hoeft te doen. Ik ben de laatste tijd bezig met het bijwerken van zijn foto album. Lag behoorlijk achter, ik doe het op de ouderwetse manier.. foto's laten afdrukken en inplakken Je woont helemaal aan de andere kant van het land anders zou ik zeggen we spreken eens wat af