Dit hebben wij ook lang gedaan! Werkt prima. Nu toch weer gewone. Zeeppompjes. Een blok zeep vind ik maar een vies idee. Moest van de week mijn handen wassen bij een patiënt en die heeft ook een blok zeep. Brrrr.... Daarna op werk nog een keer m'n handen gewassen. Voor m'n gevoel waren ze niet schoon.
Wij hebben desinfecterende uit het kraampakket in de badkamer, Een flesje van de Action in de keuken. En Zwitsal in de babykamer.
Van vloeibare zeep drogen je handen inderdaad uit. Ik gebruik altijd een blokje. Dat ik dan steeds dat bakje miet poetsen, neem ik voor lief. Verder niet anti-bacterieel, dat vind ik juist ongezond. Er staat trouwens ook een pompje in de keuken. Bij een ander zou ik liever geen blokzeep gebruiken, haha. Dus staat er een pompje voor de gasten.
Wat een goed idee! Zo'n pompje leek mij ideaal, maar geen zin om telkens dure navullingen te kopen. Is dat eenvoudig bij te vullen?
Nee, het is even prutswerk, om heel eerlijk te zijn, maar het is te doen (mijn man is altijd de pineut )
Hier een handpompje gekocht... Eerst kochten we steeds de dettol handzeep. Nu vul ik het luxere handpompje bij met een grote fles anti-bactie zeep van de etos. Wij gebruiken wel blokjes zeep trouwens... Boven Neem uit griekenland altijd graag een voorraad blokjes olijfzeep mee. Die gebruik meestal om mee te douchen
Mijn man heeft in het flesje een gaatje geboord met een klein boortje (6 mm ofzo). Nadat ie bijgevuld is plakbandje erover en klaar. Wij deden meerdere flesjes ineens vullen en dan in de kast wegzetten tor gebruik.
Soms hema. Soms soapy of palmolive. Ligt er een beetje aan. Liefst niet te duur, beetje wat in de aanbieding is. Ik smeer wel extra hand creme Heb zelf nooit ergens last van. Hema is best goed. Halve liter voor 1 euro.
Ik gebruik anti bacterieel omdat ik het sowieso uit mijn werk gewend ben (medische sector) en vind het hygienischer na bv koken, aanraken van vlees/kip etc. Ik heb zelf in de winter wel last van droge handen. Om dat een beetje op te vangen doe ik op het werk bij bepaalde onderzoeken handschoenen aan. Dan is afspoelen met water voldoende.
Ik heb altijd de goedkope zeep van isabell. Ruikt niet sterk en mijn handen drogen er niet van uit. Ik was ook erg vaak mijn handen.
Ik gebruik in de keuken antibacteriële zeep omdat ik absoluut geen salmonella vergiftiging wil oplopen, ben daar echt panisch voor, een vriend van mij is daar zo ziek van geweest.
ik deed dit alleen toen mijn kindjes heel kwetsbaar uit het ziekenhuis kwamen, maar ben blij dat dat niet meer hoeft.
Hiee trouwens dat dettol pompje gehad, maar dat ding ging heel vaak uit zichzelf aan, zo irritant, heel het aanrecht onder de zeep.
Wie heeft de Cien zeep van Lidl al eens geprobeerd? Hoor er wel eens goede dingen over, maar hij is echt goedkoop, droogt hij de handen niet uit? Anders koop ik weer het zoveelste flesje zeep dat ik naderhand weg kan gooien... Van sommige zepen krijg je echt zo'n akelig gedehydrateerd gevoel!