als je diegene bedoelt die automatische wat zeep eruit laat lopen als je je hand eronder houdt, ja dan is t een ideaal ding! Ik ben er zeer tevreden over en je hangt hem niet op maar zet hem gewoon neer op je aanrecht
Een blok zeep van Lush, iedere keer verschillend welke we hebben. Doen er super lang mee, ik koop ze altijd in de sale zodat ze niet zo duur zijn.
Wij hebben zo'n dispencer met sensor, erg prettig. Ik heb een sensitive variant omdat ik de gevoelig ben voor parfum. Wil liever helemaal zonder parfum maar die vind ik te duur.
Ik heb meestal Palmolive handzeep. Maar op dit moment handzeep van de Action beneden, en boven in de badkamer de Action karnemelk handzeep, zo'n hele grote fles met wel een liter zeep. Doe je lekker lang mee en ruikt ook nog lekker, voor weinig geld.
Dan snap ik het op zich wel. Waarschijnlijk zul je dan ook een instructie mee hebben gekregen om echt lang genoeg je handen te wassen? Wat betreft anti-bacteriële zeep: Bij 'normaal' gebruik van anti-bacteriële zeep, dus zoals als de meeste mensen hun handen wassen, doodt het niet de bacteriën. De meeste mensen wassen daar niet lang genoeg voor. Als je wel goed je handen wast met zulke zeep, verwijder je niet alleen de schadelijke bacteriën maar ook de 'goede' bacteriën die juist meehelpen de 'slechte' in toom te houden. Daar komt nog de theorie bij, dat het lijf van een gezonde volwassene of kind prima in staat is om die slechte bacteriën te bestrijden. Als je een kinderlichaam, waarvan het immuunsysteem nog in ontwikkeling is, niet de kans geeft om de (meestal vrij onschadelijke) bacteriën zelf te bestrijden, dan ontwikkelt hun weerstand zich onvoldoende. En terwijl hun immuunsysteem daardoor niet de kans krijgt om sterker te worden, zullen bepaalde typen bacteriën juist wel sterker worden en dus resistent worden. Daarmee wordt het moeilijker (zo niet onmogelijk) om kwetsbare groepen te beschermen. Denk inderdaad aan prematuur geboren baby's, kankerpatiënten na een chemokuur, of andere zieken met een verminderde weerstand. Dat wetende, vind ik dat anti-bacteriële zeep prima is voor gebruik in ziekenhuizen of op andere plekken met kwetsbare personen. Dan blijft de zeep in die situaties wel effectief. In gewone huis-tuin-en-keuken-situaties (letterlijk) is het echt niet nodig om anti-bacteriële zeep te gebruiken om te voorkomen dat je ziek wordt. En zeker bij kinderen zou het op termijn weleens andersom kunnen werken.
Ik gebruik Uni cura Balance. Erg fijne zeep waar mijn handen niet droog van worden. Ook geregeld in de aanbieding.
Ik gebruik neutral, omdat ik allergisch ben voor parfum. Eerst had ik altijd de parfumvrije van het kruidvat, maar die verkopen ze hier niet meer... Voor de rest van het gezin een willekeurige handzeep die lekker ruikt.
30 seconden handen wassen toch? Ik vind het in de keuken met alle bacteriën van rauw vlees echt niet overbodig, terwijl ik verder juist heel makkelijk ben.
Tijdens de infectiepreventie werd aangegeven dat een zeep pas bacteriedodend is als er een hoog, geloof 70, procent alcohol in zit. Wij zijn verplicht op het werk om alcohol te gebruiken voor de handen en niet te wassen met zeep. (Verpleeghuis)
Als je zorgt dat je een apart mes en een aparte snijplank e.d. gebruikt voor rauw vlees, loopt het echt zo'n vaart niet. Eventueel zou je na het handen wassen (met gewone zeep) nog gebruik kunnen maken van zo'n acloholgel op de momenten dat je echt met je handen aan rauw vlees hebt gezeten. Maar om voor die paar keer per week dat je met je handen aan rauw vlees zit, constant de handen te wassen met anti-bacteriële zeep te wassen is echt onnodig. Als die zeep nou geen nadelen zou hebben, zou het nog niet uitmaken. Maar er gaan toch wel steeds meer signalen op dat het overmatig gebruik van antibacteriële zeep (net als het overmatig gebruik van anti-biotica) echt hele vervelende gevolgen kan gaan hebben. En dan niet alleen voor de mensen die het gebruiken (mogelijk verminderde weerstand) maar ook voor de rest van de mensheid, met name voor degenen die door ziekte al een ernstig verminderde weerstand hebben (resistente bacteriën). Vandaar dat ik er voor pleit om dat soort zeep zo min mogelijk te gebruiken, alleen in situaties waar dit echt nodig is om 'zwakkeren' te beschermen.
Zwitsal zeep lijkt me ook heel lekker. Toch eens proberen. Als het in principe toch allemaal hetzelfde goedje is? Kijken of die echt zo zacht is voor de 'handjes' als ze beweren.
zoals in het ziekenhuis, dan was je eerst je handen met zeep en daarna gebruik je Sterilium. Dat is bijna pure alcohol en dood alle bacterieen.
komt er veel zeep uit? teveel of een beetje? Ben wel nieuwsgierig geworden. Ik kan een blok zeep namelijk ook vloeibaar maken.